Românii care nu-și plătesc facturile de cablu internet, lumină și telefon nu vor fi deconectați pe perioada stării de urgență. Cel puțin aceasta a fost solictarea înaintată operatorilor de telecomunicații de ANCOM. Autoritatea a făcut această solicitare încă din 20 martie, însă operatorii pot sau nu să țină seama de ea.
În scrisoarea către furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice, președintele ANCOM Sorin Grindeanu scrie că în contextul pandemiei COVID-19, „rețelele și serviciile publice de comunicații electronice sunt principalul mijloc de realizare a comunicațiilor între cetățeni, între autoritățile statului, între acestea și agenții economici implicați în implementarea deciziilor stabilite, precum și între autoritățile statului și populație în ceea ce privește informările publice”.
Există în perioada stării de urgență riscul ca unii români să nu-și poată plăti abonamentele la cablu, telefon sau internet, în timpul epidemiei de coronavirus a constatat ANCOM, potrivit publicației Stiri pe Surse.
„Având în vedere recomandările oficiale privind limitarea interacțiunii umane, izolarea persoanelor suspecte de a fi contractat virusul și posibilitate de restrângere a mobilității persoanelor sau chiar impunerea izolării la domiciliu, poate exista riscul ca utilizatorii de servicii de comunicații electronice să nu poată plăti serviciile contractate”, se arată în adresă.
„Vă solicităm ca, în caz de neplată a facturilor, să nu dați curs procedurii de suspendare a serviciilor sau de deconectare a utilizatorilor de la rețeaua de comunicații electronice pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României”, a scris Sorin Grindeanu, referindu-se la românii care nu-și plătesc facturile.
Leave a comment