Românii care primesc facturi de curent pe mai multe luni și ajung la sume mari au posibilitatea de a plăti în rate, dar numai dacă furnizorul este de acord cu reeșalonarea. Nicio lege nu îl obligă să facă asta, dar ministrul Energiei, Virgil Popescu, a făcut un apel către furnizorii de electricitate să accepte reeșalonarea în cazul clienţilor care vor primi facturile la curent cumulate.

Irgil Popescu le-a cerut furnizorilor de electricitate să eşaloneze plăţile pentru persoanele care vor primi facturile la curent pe 4-5 luni şi să nu adauge penalităţi pentru întârzierea plăţilor.

Le-aş transmite furnizorilor să ia modelul şi celor de la Electrica, şi celor de la Hidroelectrica, care au ieşit cu un comunicat şi au spus că românii care nu au primit facturi, pentru că nu este vina românilor că nu au primit facturile la timp, nu vor plăti penalităţi şi vor putea reeşalona la plată, dacă sumele sunt foarte mari”, a transmis Virgil Popescu, ministrul Energiei, potrivit B1TV.

Mai mulţi furnizori, printre care Electrica Furnizare, dar şi Enel, au anunţat că vor emite cu întârziere facturile, din cauza schimbărilor legislative.

Într-o reacţie pentru ANPC, Electrica Furnizare a explicat şi ce trebuie să facă românii pentru a beneficia de plata eşalonată atunci când într-o lună se vor trezi cu mai multe facturi de achitat.

Soluţia este eşalonarea sau bani rezervaţi lunar pentru plata facturilor. Eşalonarea este la voia furnizorilor, pentru că nu există nicio lege care să oblige furnizorii să acorde eşalonarea sau să mărească perioada de timp în care se pot face plăţile.

Ion Iordăchescu, comisar-şef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, a publicat pe pagina sa de Facebook primul răspuns primit de la Electrica Furnizare în cazul cererilor de eşalonare a plăţilor.

Facturi la curent pe cinci luni de zile

Consumatorii care primesc facturi cumulate de la Electrica pot să depună cerere de eşalonare a plăților.

„Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare.

Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare.

După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar.

Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă.

Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro”, este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.

Și alți furnizori, precum Hidrolectrica, se confruntă cu o întârziere a facturărilor, blocate la nivelul lunii mai.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *