CFR a semnat contractul în valoare de peste 8,5 milioane de euro pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei Coșlariu-Cluj-Napoca.
După modernizare, viteza maximă pe care o vor putea atinge trenurile de călători este de 160 de kilometri pe oră. Pentru trenurile de marfă, viteza maximă pe care o vor atinge este de 120 kilometri pe oră.
Scopul realizării studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată este identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional.
Obiectivul proectului este reprezentat de modernizarea infrastrcturii feroviare pentru a crește numărul de pasageri sau volumul de mărfuri transportate. Creșterea vitezei de cirulație și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță reprezintă obiectivele specifice vizate de implemntarea proiectului.
Valoarea totală a contractului este de 41,8 milioane de lei, fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.
Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe Coşlariu – Cluj-Napoca se vor desfășura pe o lungime de aproximativ 99 de kilometri.
Cine se va ocupa de studiu
Contractul a fost semnat cu asocierea companiilor TPF Inginerie,ISPCF și Baicons. Durata contractului este de 23 de luni din momentul în care a fost încheiat contractul.
Majoritatea lucrărilor de investiții executate de C.F.R în ultimii 70 de ani au fost elaborate de către ISPCF. Administratorii firmei sunt Mioara Maria Apostol, Georgel Anazariei și Eugeniu Cezar Ivana. Societatea a înregistrat în anul 2020 o cifră de afaceri de 25,5 milioane de lei și un număr de 77 de angajați.
TPF Inginerie este o firmă ce are sediul într-un apartament din Sectorul 1 al Capitalei. În anul 2020, compania a rulat 12,7 milioane de lei având 56 de angajați. Compania este controlată de TPF SA, cu sediul în Belgia, asociat unic. Administratorii societăţii sunt: Spitaels Thomas Francois, cetăţean belgian şi Constantinescu Marian Ion, cetăţean român.
Baicons este tot o firmă „de apartament” cu sediul în sectorul 2 al Capitalei. Firma este deținută de Marin Baicu. Baicons reprezintă una din principalele beneficiare ale banilor CFR destinaţi studiilor de fezabilitate.
Marin Baicu şi Baicons Impex SRL au fost achetaţi de DIICOT într-un dosar de evaziune fiscală, spălare de bani şi delapidare, deschis în 2014. Potrivit procurorilor, în perioada 2011 – 2014 mai multe companii împreună cu administratorii acestora au iniţiat şi constituit un grup infracţional organizat ce a avut drept scop obţinerea prin mijloace frauduloase a unor sume fabuloase de bani. Sumele mari de bani provenind din fondurile publice angajate de companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor pentru organizarea şi derularea unor achiziţii publice de lucrări de infrastructură feroviară şi rutieră.
Compania asta are la activ o mulțime de contracte încheiate cu CFR, la sume de zeci de milioane de euro. Aceasta fiind principala firmă aleasă să consulte și să supervizeze lucrările de construcție.
Leave a comment