Autostrada

CNAIR investește peste 266 de milioane de euro pentru Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea. Contractul face referire la tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lucrările la acest lot cu lungimea de 26,35 km au fost abandonate după rezilierea în anul 2013 a contractului cu Bechtel.

CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016. În 2021, Asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – SK AS a fost desemnată câștigătoare. Dar decizia a fost contestată de Trameco, care a devenit noul câștigător. Ulterior, contractul cu acest constructor a fost reziliat.

Contractul prevede o serie de lucrări printre care: 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m – Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60, acel viaduct început, dar nefinalizat de către Bechtel.

Pe Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de km, cel mai important fiind tronsonul de 41 km cu tunelul de la Meseș.

Valoarea totală a investiției este de 1.3 miliarde de lei, cu TVA, adică 266 de milioane de euro. Finanțarea investiției se va realiza din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare. Contractul prevede o durată de 24 de luni, 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *