CNAIR a încheiat licitația pentru atribuirea contractului privind proiectarea și execuția lucrărilor pentru podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 Km 7+620, inclusiv varianta de drum de aproximativ 5,6 Km. Podul se va construi pe DN 24 Tișița-Tecuci, ruta principală spre vama Albița.

Podul Siret va avea o lungime de 486 de metri și un traseu care va funcționa ca și centură la Cosmești, județul Galați. Proiectul de achiziție presupune realizarea unui pod rutier peste râul Siret, și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit de cel actual. Obiectivul proiectului presupune realizarea unui sector de drum care să poată asigura circulația rutieră în condiții de siguranță și confort.

Implementarea proiectului presupune realizarea urmâtoarelor lucrări: construirea noului pod rutier peste râul Siret, construcția unui sector de drum de aproximativ 6 Km, precum și realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată Mărăşeşti – Tecuci.

Pod cu o vechime de peste un secol

Proiectul este foarte important pentru Moldova, acest Drum European ducând spre Iaşi şi Vama Albiţa. Podul rutier şi feroviar deja existent peste Siret are o lungime de 512 metri și este foarte vechi, fiind construit acum un secol şi reabilitat în 1986.

Podul actual se află într-o stare de degradare avansată:

  •  Pe tablierele metalice există suprafeţe care au oxidat, protecţia anticorozivă prezentând un început de degradare.
  • Platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului.
  •  Podul existent va fi utilizat în continuare ca și pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier.

Valoarea totală a proiectului este de 146,5 milioane de lei, fără TVA, adică 29,6 milioane de euro, plus TVA. Finanțarea proiectului este realizată din Fonduri Europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare. Durata contractului este de 24 luni. Durata serviciilor de proiectare este de 5 luni, iar perioada pentru execuția lucrărilor este de 19 luni. Durata perioadei de garanție este de 120 luni.

Cine se va ocupa de proiectare

Contractul a fost atribuit asocierii companiilor ce aparțin familiei Umbrărescu, SC SA&PE Construct și Tehnostrade. SC SA&PE Construct a fost înființată în 2013 și are sediul în Bacău. Asociații companiei sunt Petru Răzvan Umbrărescu și Alexandru Teodor Umbrărescu. Compania deține și un sediu secundar în Vrancea.

Tehnostrade a fost înființată în 2004 de Dorinel Umbrărescu și soția sa. Compania deține 10 sedii secundare în Vrancea și Olt. În 2017 au intrat în societate Petru Răzvan Umbrărescu și Alexandru Teodor Umbrărescu. Dorinel Umbrărescu renunțând la 70% din acțiuni, rămând acționar doar cu 1%. Cei doi fii deținând câte 5%, iar soția acestuia ajungând să dețină 89% din societate.

Leave a comment

Lasă un răspuns Anulează răspunsul