CFR 1

Un studiu de fezabilitate a ajuns la a șaptea modificare a contractului și încă nu este gata. Afacerea în valoare de 40 de milioane de lei a fost atribuită la finele lui 2021 și ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului trecut.

Baicons adaugă un subcontractant și prelungește termenul

În decembrie 2021 Compania Națională de Căi Ferate semna cu Baicons un contract de 40 de milioane de lei pentru studiu de fezabilitate și proiectarea tehnică a modernizării liniei de cale ferată de la Roșiori la Craiova. În martie și mai 2023 câteva termene sunt decalate, iar în august durata contractului de 23 de luni ajunge la 29 de luni.

În decembrie 2023, când studiul și proiectul ar fi trebuit să fie deja predat, contractul este completat cu un nou subcontractant. Pe 23 februarie 2024 durata contractului ajunge de la 29 de luni la 34 de luni.

image 14

Baicons este din nou în vizorul DIICOT

În niciunul din cele șapte anunțuri publicate cu ocazia actelor adiționale nu se vorbește despre un termen clar de finalizare a studiului. Cel 34 de luni sunt calculate din momentul ordinului de începere a serviciilor.

Compania care a câștigat contractul se află într-o situație similară și în cazul studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate dintre Constanța și Mangalia. Baicons Impex a fost implicată în mai multe anchete celebre ale procurorilor DIICOT. Firma este menționată și de un raport al Corpului de Control al premierului din 2016, dar niciun scandal nu a reușit să îi deranjeze afacerile cu statul.  

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *