Facturile la energie electrică sunt emise cu noi întârzieri în cazul unor companii. Clienții companiei de stat Hidroelectrica nu au mai primit facturi chiar și mai mult de opt luni de zile, iar acum conducerea a făcut anunțul că se vor emite facturile pentru iulie și august 2022.
Facturile emise cu întârziere pot fi achitate și în rate, cei mai mulți dintre furnizori oferind această posibilitate clienților, chiar și înainte ca aceasta să devină prevedere legislativă.
Furnizorii au spus că sistemele informatice vor fi actualizate în urma modificărilor legislative. Și clienții companiei de stat Hidroelectrica mai au de așteptat până când vor primi facturile, arată B1TV.
„Continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale cu întârziere”.
Dacă facturile vor fi emise cu întârziere, oamenii vor putea plăti eșalonat. Dacă furnizorul întârzie 3 luni cu emiterea facturilor, trebuie să prelungească termenul de plată tot cu 3 luni.
„La consumatorii casnici s-a avut în vedere o serie de noi categorii care să beneficieze de tarife plafonate, este vorba de familiile cu trei sau mai mulți copii erau o categorie. O altă categorie era legată de consumatorii vulnerabili, care aveau o serie de alte facilități. Sunt furnizori mari, inclusiv cel mai mare furnizor care are 3,8 milioane de consumatori, deci asemenea flux de facturi este ceva. Dacă vă puteți imagina, în medie de vreo 150.000 de facturi pe zi”, a explicat Ion Lungu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică.
La Hidroelectrica reprezentanții Autorității Naționale de Reglementare în domeniul energie fac controale în acest sens. Hidroelectrica are aproximativ 500.000 de angajați.
„În cel mai scurt timp (cca. o săptămână) vor fi emise facturile aferente lunilor iulie și august 2022, atât pentru clienții casnici, cat și pentru cei non-casnici”, a transmis compania pentru Știrile ProTV.