joi, octombrie 8, 2026
26.1 C
București

Ministrul Muncii are calculele. Acestea vor fi noile salarii minime din România, după majorare

Creşterea salariului minim în cazul românilor este agreată în coaliţia de guvernare de la 1 septembrie, iar ministrul Muncii a prezentat calculele miercuri, la Antena 3 CNN.

În acelaşi timp, unele salarii pot scădea după ordonanţa austerităţii, iar ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, susţine că guvernanţii vor să încurajeze munca.

Este vorba despre angajaţii din construcţii care se pot trezi cu salarii mai mici, dacă vor plăti contribuţia la sănătate din 1 septembrie, aşa cum vrea guvernul.

“Toate aceste decizii se iau în Consiliul naţional tripartit şi vor fi luate după ce sunt discutate atât cu sindicatele, cât şi în interiorul guvernului şi al coaliţiei de guvernare.

Noi avem aceeaşi impozitare şi ar trebui să ne bucurăm că există intenţia de a da, şi nu intenţia de a lua, spre deosebire de alte guverne.

Valoarea salariului minim de fiecare dată se face printr-o decizie a Consiliul naţional tripartit, la care sunt prezenţi nu doar reprezentanţii Guvernului, ci şi cei ai sindicatelor, şi ai patronatelor (…).

Cea mai bună politică pe care noi o avem este să încurajăm munca, nu vrem să facem oamenii să plece din ţară.

Ne dorim ca românii care muncesc aici să rămână acasă, iar cei plecaţi să revină.

Avem de îndeplinit nişte ţinte, este important să avem venituri decente şi cred că soluţia este la guvern să găsească soluţii.

Acum, dintr-un salariu se duce la stat, de la angajat şi angajator aproape 50%, adică 47,5%.

În ce mă priveşte, pentru că sunt ministrul Muncii, îmi doresc taxe cât mai scăzute, dar este important ca noi să avem politica bugetară care să poată să susţină aceste reforme”, a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, miercuri, la Antena 3 CNN.

Creşterea salariului minim, agreată în coaliţie de la 1 septembrie

De la 1 septembrie, salariul minim brut ar urma să fie 3.300 de lei, adică 1.981 de lei net. Din această creştere, 207 lei ia statul, iar 93 de lei revin angajatului.

Apoi, din 1 ianuarie 2024, salariul minim brut ar urma să ajungă la 3.750 de lei, adică 2.231 de lei net. Din această creştere, 417 lei ia statul, iar 333 de lei revin angajatului, potrivit calculelor prezentate la Antena 3 CNN.

 

Ultimele știri

Trump acuză Rusia că „nu spune prea multe” despre ciumă, cum a făcut și China la începutul pandemiei COVID-19

Trump spune că Rusia, la fel ca China la începutul pandemiei, oferă puține informații despre cazurile suspecte de ciumă din Siberia.

CTP îl întreabă pe Georgescu de unde are 100.000 de euro. „Cine îți finanțează limuzina și haidamacii de companie?”

CTP cere explicații publice de la Călin Georgescu despre sursele banilor și proprietăților sale.

Tânărul care a lovit un livrator din Bangladesh, reținut din nou. DIICOT îl acuză de amenințări teroriste

Tânărul care a atacat un livrator din Bangladesh a fost reținut de DIICOT pentru amenințări teroriste la adresa unor minorități.

Anchetele Lumea Politică

Articole pentru tine