Conducerea companiei Dacia, împreună cu experți în fiscalitate, a elaborat un proiect care vizează descurajarea achiziției și menținerii în circulație a autovehiculelor vechi, propunând un sistem de taxare și impozitare pentru mașinile poluante din România.

Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a explicat mecanismul de calcul al acestei taxe, subliniind caracterul său progresiv.

„Aș vrea să insistăm pe algoritm și pe principiul ăsta. Evident că va fi gradual. Eu am dat cel mai rău caz – Euro 2, pot să fie Euro 3, poate fi Euro 4, poate să fie Euro 5, poate să emită 200 g și așa mai departe, calculul făcut cumva matriceal”, a declarat directorul general al uzinei Automobile Dacia, conform B1TV.

Potrivit propunerii, impozitul ar urma să fie calculat în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2 ale vehiculelor. Deși valorile exacte nu au fost stabilite definitiv, Bordeanu a oferit un exemplu pentru cazurile extreme.

„Vei plăti până la 500 lei pe an. Nu sunt sume clare, o spun încă o dată. Sistemul ăsta a propus nu o revoluție a taxării, nu bagă mâna în buzunarul românilor”, a precizat Bordeanu.

Implementarea acestui sistem de taxare, în cazul aprobării proiectului, ar putea deveni efectivă cel mai devreme de la 1 ianuarie 2026.

Propunerea vine în contextul eforturilor de reînnoire a parcului auto național și de reducere a poluării generate de vehiculele vechi, reprezentând o inițiativă a producătorului autohton care vizează stimularea achiziției de mașini noi, pe care, evident, el le fabrică.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *