Centura Bacăului urmează a fi dată în curând în folosință, a declarat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.
Centura oraşului Bacău este parte din A7 – Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) iar acum va fi gata în întregime.
Cătălin Drulă, ministrul transporturilor USR-Plus, a vrut să anunțe public finalizarea lucrărilor pe Facebook.
„Astăzi am fost într-o vizită pe ceea ce a fost până deunăzi şantierul Centurii Bacău, alături de vicepremierul Dan Barna. Mă bucur să văd că lucrările la sectorul 2 – ultimul dintre cele trei ale proiectului – au fost terminate. Constructorul a solicitat Companiei de drumuri să organizeze recepţia lucrărilor, astfel că, în perioada imediat următoare, vom da în folosinţă integral această variantă de ocolire”, a scris ministrul Transporturilor, pe Facebook.
Centura Bacău are o lungime de 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostradă, și au costat 668 de milioane de lei, fără TVA.
Secțiunea între DN2 Sud şi DN2 Nord (20,3 km) a fost dată în trafic în decembrie anul trecut, secțiunea între DN2 Nord şi DN15 (3,2 km) e în curs de deschidere, iar ultima secțiune, între DN2 Sud şi DN11 (7,3 km), a fost inaugurată în septembrie 2020.
„Mă voi asigura că A7 continuă spre Suceava şi Siret şi că vom reuşi finalizarea proiectării şi atragerea finanţării europene prin Programul Operaţional Transport (2021-2027) pentru cele 2 tronsoane de nord. Încă de dinainte să iau în primire portofoliul de ministru, ştiam de proiectele din Moldova, întârziate inacceptabil de mult. Cu atât mai mult sunt conştient acum de problemele infrastructurii de aici, când citesc zilnic mesajele şi comentariile voastre. Moldova s-a săturat să fie ignorată. Moldova are nevoie ca de aer de autostrăzi, de căi ferate modernizate, de o reţea civilizată de drumuri sigure care nu doar să ţină pasul cu dezvoltarea zonelor urbane mari, precum Iaşiul şi, dar şi să ”tragă în sus”, echitabil şi uniform, toate regiunile ei. Asta am promis şi asta vom livra”, a mai scris Cătălin Drulă, pe Facebook.