C.N.A.I.R a semnat contractul privind proiectarea și executarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN7 pe tronsonul Bâldana-Titu.
Lucrările de lărgire la 4 benzi se vor executa pe o lungime de 21,40 km. Proiectul finanțat din Fonduri Europene are o valoare totală de 242,36 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 86 luni. Durata va fi distrubuită astfel: 6 luni pentru perioada de proiectare, 20 de luni pentru perioada de execuție și 60 de luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN7 între localitățile Bâldana-Titu, km 30+950 și km 52+350. Lucrările desfășurându-se în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben. Proiectul presupune realizarea a 21,4 km de drum modernizat, 4 poduri noi, 5 podețe noi, reabilitarea a 3 poduri, 3 subtraversări precum și realizarea unei parcări de scurtă durată (stg./dr.).
„Modernizarea acestui sector al DN7 este importanta inclusiv pentru o serie de investiții care urmează să se dezvolte în zona orașului Titu. Extinderea DN 7 va asigura un acces rutier facil pentru agenții economici dar și pentru cetățenii localităților din zona”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Prima asociere declarată câștigătoare de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost asocierea Mavgo Holding – BDU Maxi Consult. Însă, evaluarea a fost contestată și admisă la CNSC. Ulterior, după reevaluare ofertelor, noul ofertant declarat câștigător este asocierea Cosedil Spa – Chirulli Andrea Impresa Individuale – S.C. Total Road S.R.L. și S.C. Bit Invest S.R.L., cu prețul de 242,36 milioane de lei, fără TVA.
Modernizarea DN7 Bâldana-Titu a fost promisă de peste 10 ani
DN7 Bâldana-Titu este una dintre cele mai importante şosele care tranzitează jud. Dâmboviţa, care astăzi nu mai face faţă traficului de persoane şi mărfuri ce se află într-o continuă creştere.
Modernizarea acestui sector al DN7 este importantă inclusiv pentru o serie de investiții care urmează să se dezvolte în zona orașului Titu. Extinderea drumului va asigura un acces rutier facil pentru agenții economici dar și pentru cetățenii localităților din zona”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Propunerea modernizării șoselei a fost inițiată în 2007. Guvernul aflat la conducere la acel moment a încheiat un memorandum pentru îmbunătăţirea condiţiilor de acces rutier pentru investiţia din zona Titu-Boteni cu Centrul Tehnologic Renault.
A fost nevoie să treacă peste 10 ani pentru ca autoritățile să reia proiectul promis. Astfel, în 2017, C.N.A.I.R a organizat o licitație pentru lărgirea la 4 benzi a șoselei. Au fost depuse șapte oferte, durata contractului fiind de 84 de luni.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A a demarat demersurile pentru fondurilor nerambursabile. Valoare totală a proiectului la momentul respectiv fiind de 299 milioane de lei. Câștigătorul licitației, Porr Construct, nu a mai putut susţine investiţia pentru modernizarea șoselei. Oferta depusă de aceștia în 2017 nu prevăzuse aparația, doi ani mai târziu, a O.U.G 114, care a crescut salariul minim pe ramura de construcţii la 3.000 de lei/lună.