ANAF va trimite invitații și acte online către contribuabili, în continuarea controalelor masive începute în iulie. Un proiect de ordin arată exact documentele care pot fi trimise prin poșta electronică, de fisc.
Astfel, documentul prevede ca formularele utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale să poată fi emise în format electronic. De asemenea, comunicarea să fie și prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, relatează Hotnews.
Ce prevede ordinul ANAF
1. Posibilitatea emiterii în formă electronică şi comunicării prin mijloace de transmitere la distanţă a următoarelor formulare utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale:
• aviz de verificare
• minuta întâlnirii
• notă explicativă
• proces-verbal
• invitaţie
• decizie de suspendare a verificării situaţiei fiscale personale
• raport de verificare fiscală
• decizie de încetare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale
• decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situaţiei fiscale personale
• decizie de reverificare
• dispoziţie privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale şi înştiinţare pentru discuţia finală.
2. Posibilitatea emiterii în formă electronică a formularului ordin de serviciu
3. Includerea menţiunilor privind data comunicării în cuprinsul formularelor Decizie de încetare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale, decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situaţiei fiscale personale şi dispoziţie privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale, în cazul comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.