Scandal în Aeroportul Henri Coandă din București. „Plouă” cu contestații pentru Compania Națională Aeroporturi București. 7.2 milioane de lei „blocate” în aeroport pentru servicii de consultanță și asistență tehnică.

Licitația în care prețul era numai un amănunt

Aeroportul București vrea să reabiliteze pistele și să extindă o platformă de avioane.

Firma câștigătoare trebuie să ofere servicii de inginerie și asistență tehnică pe perioada de proiectare, execuție și garanție lucrări. Câștigătorul s-a stabilit atât în funcție de preț cât și pe baza unor criterii relative.

Managerii aeroportului au cerut experiență anterioară pentru persoanele cheie ale ofertanților. Conform caietului de sarcini, prețul a contat numai în mică măsură (40%).

Câștigătoarea are la activ o autostradă prăbușită

Contractul a fost atribuit in data de 9.04.2023. La licitație au participat 5 firme iar cea câștigătoare este Consitrans SRL. Firma este deținută de Eduard Hanganu, (92%) și de Viorica Hanganu (8%). 

Consitrans este considerată una dintre firmele responsabile pentru eșecul înregistrat în cazul Autostrăzii Sibiu – Orăștie, care s-a prăbușit la scurt timp după inaugurare, în septembrie 2015. Anchetele efectuate de experții CNAIR şi Corpul de Control al Ministerului Transporturilor arătau că „atât inginerul FIDIC Consitrans, cât şi inginerul FIDIC DRDP nu şi-au îndeplinit corespunzător obligațiile prevăzute de serviciile de supervizare”.

Consitrans SRL este una din firmele apropiate de CNAIR atunci când vine vorba de servicii de consultanță, proiectare și supervizare a construcţiilor de drumuri. Lucrări de peste 231 milioane de lei au prestat aceștia pentru CNAIR.

„Manevră” la punctajul pe CV-uri

Firma aflata pe locul 2, IRD Engineering este reprezentata de afaceristul italian Paolo Orsini.

Acesta a depus o contestație imediat după atribuirea contractului si cere anularea documentului care sta la baza procedurii de atribuire si cere o reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire.

„Supărarea” afaceristului italian vine de la faptul ca din profilul unor angajați ai firmei Consitrans,  nu reiese ca aceștia au proiecte cu potențial de cuantificare pentru obținerea punctajului tehnic din cadrul procedurii.

În momentul de față, Consiliul National de Soluționare a Contestațiilor urmează să ia o decizie referitoare la contractul de atribuire.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *