Blue Air este obligată să plătească despăgubiri pasagerilor abandonați

„Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air”, precum și de „aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuții”.

În prezent, transmite Blue Air, într-un comunicat, pasagerii afectați pot cere „reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noștri) sau rambursarea biletelor achiziționate”. Dar, nu este clar când va fi rambursat biletul achiziționat, cum nici când vor fi reprogramate călătoriile, zborurile fiind amânate oficial până pe 10 octombrie. În același comunicat, transmis joi, 15 septembrie, Blue Air subliniază și că banii vor fi returnați călătorilor afectați, dacă compania va fi cumpărată de alți acționari. Aproximativ 230.000 de pasageri au fost afectați de anularea zborurilor Blue Air, ceea ce reprezintă aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie, conform datelor anunțate de companie.

Blue Air cere „sprijin din partea tuturor partenerilor comerciali, dar și al tuturor instituțiilor publice și autorităților din România” pentru reluarea zborurilor. Blue Air menționează și că până acum a primit sprijin din partea mai multor aeroporturi din străinătate, printre care cele din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și de la furnizorii de combustibil, pentru reluarea zborurilor, ”sub condiția plății în avans a serviciilor oferite”, adăugând că mizează pe același sprijin din partea aeroporturilor din România.

Blue Air a anunțat pe 6 septembrie că toate zborurile operate din România au fost suspendate și că măsura este valabilă până pe 12 septembrie, din cauza unei popriri asupra tuturor conturilor. Decizia a provocat haos pe aeroportul Otopeni. Compania are peste 28 de milioane de lei datorie la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Pe 7 septembrie, AFM a anunțat că a suspendat poprirea conturilor și că a stabilit eșalonarea datoriei la stat pe 12 luni.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *