Românii care primesc facturi prea mari la energie și la gaze trebuie să facă imediat plângere la Protecția Consumatorului, a spus ministrul economiei, duminică seara, la Digi24.
Ministrul a anunțat că s-au primit 450 de solicitări în decurs de o săptămână, dar se așteaptă ca în umătoarea perioadă, reclamațiile să ajungă la ordinul sutelor de mii. Florin Spătaru precizează că a propus amendarea cu 4 la sută din cifra de afaceri a furnizorilor incorecți și dă asigurări că intenționează să blocheze debranșările și penalizările pentru facturile neplătite. În plus, un nou set de măsuri ar putea fi discutat în coaliția de guvernare chiar astăzi.
Ministerul Economiei, prin ANPC, este cel care verifică modul în care sunt aplicate de către furnizori contractele pe care le au cu consumatorii. Peste 72 de entități din 100 au fost deja controlate până acum.
Primul lucru pe care trebuie să-l facă un consumator care primește o factură exagerată este să se îndrepte către ANPC. „Atunci când aceste facturi sunt mult mai mari și nu există nicio informație în cadrul facturii că există un mecanism de compensare, atunci trebuie să se adreseze ANPC-ului”, a spus ministrul Florin Spătaru.
„Pe de altă parte, nu putem să garantăm că fiecare din aceste facturi se încadrează în categorii de compensare. Clienții trebuie să știe că există acea linie pe factură, cu compensarea, în care este menționată o anumită sumă compensată. Pentru acea valoare – dacă este corectă sau incorentă – urmează analize ulterioare”, a precizat ministrul.
El a arătat că dacă un consumator se adresează în timp util ANPC, sunt toate șansele ca până la data scadentă să primească factura corectată. „Un astfel de demers nu este pentru o persoană sau pentru două, este pentru fiecare dintre acei beneficiari ai furnizorilor de energie, în așa fel încât mă aștept ca în momentul în care noi, cu ANPC, ne vom duce către acești furnizori, ei își vor analiza programele informatice și vor face corecțiile corespunzătoare, astfel încât fiecare consumator ar trebui să primească în perioada următoare, înainte de termenul scadent, această factură corectată și să plătească factura corectată – nu prima factură, cea foarte mare, și după aceea să se plătească la factura următoare”, a explicat Florin Spătaru.
El a estimat că termenul de plată pentru o factură este undeva la 20 până la 30 de zile și consideră că ar exista timpul necesar ca aceste facturi să fie corectate, iar facturile corectate să poată fi plătite de consumator. „Mă aștept la responsabilitate din partea furnizorilor. ANPC are forța necesară, are un număr de comisari care în acest moment lucrează cu toate companiile și urmează să facă aceste controale tematice și mă aștept ca lucrurile să se întâmple într-un timp foarte scurt”, a spus ministrul.
El a arătat că dacă un consumator se adresează în timp util ANPC, sunt toate șansele ca până la data scadentă să primească factura corectată. „Un astfel de demers nu este pentru o persoană sau pentru două, este pentru fiecare dintre acei beneficiari ai furnizorilor de energie, în așa fel încât mă aștept ca în momentul în care noi, cu ANPC, ne vom duce către acești furnizori, ei își vor analiza programele informatice și vor face corecțiile corespunzătoare, astfel încât fiecare consumator ar trebui să primească în perioada următoare, înainte de termenul scadent, această factură corectată și să plătească factura corectată – nu prima factură, cea foarte mare, și după aceea să se plătească la factura următoare”, a explicat Florin Spătaru.
El a estimat că termenul de plată pentru o factură este undeva la 20 până la 30 de zile și consideră că ar exista timpul necesar ca aceste facturi să fie corectate, iar facturile corectate să poată fi plătite de consumator. „Mă aștept la responsabilitate din partea furnizorilor. ANPC are forța necesară, are un număr de comisari care în acest moment lucrează cu toate companiile și urmează să facă aceste controale tematice și mă aștept ca lucrurile să se întâmple într-un timp foarte scurt”, a spus ministrul.
Leave a comment