Directorul ADP Sector 1 a fost demis. Clotilde Armand spune că femeia utiliza resursele instituției în interes propriu.
„Obiceiurile vechi dispar greu. Am cerut și primit demisia directoarei Administrației Domeniului Public Sector 1. Am descoperit că în loc să se ocupe de întreținerea spațiilor verzi, folosea resursele instituției (materiale, utilaje și muncitori) pentru a-și construi o anexă la vila ei. Astăzi voi înainta către procurori plângerea penală pentru abuz în serviciu și delapidare. Să fie foarte clar pentru toți angajații: toleranță zero la corupție în Primăria Sectorului 1”, a punctat Clotilde Armand.
Primarul sectorului 1 spune că, în operațiunea de la ADP Sector 1, este implicat și fratele unui lider de sindicat, apropiat de fostul primar, angajat al ADP, care contestă deciziile de reorganizare a primăriei și strânge semnături pentru un fel pseudo-referendum inițiat de PSD de demitere a primarului”.

Primăria sectorului 1 vrea să colaboreze cu Direcția Generală Anticorupție

Clotilde Armand a anunțat că instituția pe care o conduce intenționează să colaboreze cu Direcția Generală Anticorupție (DGA). Este vorba despre depunerea cererii de finanțare aferente proiectului “Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție”.
Proiectul vizează prevenirea și combaterea corupției la nivel aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 1.
​Bugetul total estimat al proiectului este de 380.000 de lei. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile este de 98% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate. Cota de finanțare de la bugetul local este de 2%.
Prevenirea conflictului de interese, prevenirea incidentelor de integritate, transparentizarea proceselor de achiziție publică, deschiderea datelor și implicarea cetățenilor și a mediului de afaceri în adoptarea deciziilor la nivel local reprezintă o parte dintre direcțiile de acțiune care trebuie promovate și implementate la nivelulul Sectorului 1, alături de identificarea și adaptarea celor mai bune practici în domeniul prevenirii și combaterii corupției.
Proiectul „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție” urmărește obținerea următoarelor rezultate:
– consolidarea și dezvoltarea capacității instituționale de a efectua activități de identificare și reducere a riscului de expunere la fapte de corupție prin implementarea unor mecanisme de control, evaluare și raportare specifice;
– definirea și promovarea unor modele de bună practică alături de promovarea măsurilor anticorupție atât în rândul cetățenilor cât și pentru personalul angajat la nivelul Sectorului 1;
-îmbunătățirea cunoștiințelor și competențelor personalului cu funcții de conducere în vederea implementării la nivelul Sectorului 1 a unei metodologii privind managementul riscurilor de corupție prin asimilarea măsurilor de prevenire a faptelor de corupție, prevenirea abaterilor, prevenirea expunerii la suspiciuni de fraudă, prevenirea conflictului de interese și a imcompatibilitatilor în exercitarea funcției publice.

Leave a comment

Lasă un răspuns Anulează răspunsul