Pasajul Unirii era încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, deoarece prezenta deficienţe la structura de rezistenţă.
Astfel, Pasajul Unirii a fost închis pentru cele mai ample intervenţii realizate în ultimii 30 de ani asupra acestei construcţii. Acestea includ:
- înlocuirea elementelor arhitecturale degradate;
- refacerea părții carosabile;
- delimitarea şi semnalizarea clară a benzilor de circulaţie, precum şi a spaţiului ce separă cele două sensuri de mers;
- schimbarea reţelelor edilitare de apă-canal;
- înlocuirea sistemului de iluminat din interiorul pasajului pentru sporirea vizibilității;
- montarea unui sistem performant de ventilaţie, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor şi asigurarea unui aer curat;
- montarea unor amplificatoare de semnal GSM.
Lucrările au fost realizate simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele au lucrat atât ziua, cât şi noaptea.
Pasajul Unirii a fost construit în perioada 1986-1987. Acesta are o lungime de aproximativ 800 de metri şi o lăţime de 14 metri.
Pasajul Unirii este tranzitat zilnic de peste 60.000 de mașini. Încă două săptămâni, șoferii sunt nevoiți să folosească rute alternative.