Cheltuielile de transport ale funcționarilor publici din primării și personalul angajat din aparatul primarului vor fi decontate prin bugetul local, prevede un proiect de lege adoptat marți de Camera Deputaților.
De aceste avantaja vor beneficia și angajații din instituţiile şi serviciile publice de interes local din comune, iar decontarea va putea fi posibilă de la 1 ianuarie 2024, prin decizie a Consiliului local, transmite B1TV. Proiectul de lege merge spre promulgare la Președintele României.
Prin această inițiativă legislativă, autoritățile locale din mediul rural primesc dreptul de a cuprinde în bugetul local sume pentru decontarea cheltuielilor cu naveta funcţionarilor publici şi a personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului.
„Pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale ‘Administraţie’ din aparatul de specialitate al primarilor comunelor şi al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, înfiinţate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale din comune, posibilitatea decontării contravalorii cheltuielilor de transport între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea unde se află locul de muncă al acestora se stabileşte prin hotărâre a consiliului local”, prevede proiectul de lege.
Stabilirea contravalorii cheltuielilor se va realiza de către ordonatorul de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat. Modalitatea de decontare se va stabili prin Hotărâre de Guvern.