Noua Lege a Educației, parte a proiectului "România educată"

O profesoară din București și-a exprimat nemulțumirea cu privire la faptul că intrarea în școală pentru cadrele didactice trebuie să fie separată de cea a elevilor.

Propunerea desființării intrării separate pentru profesori, care apare în raportul anual privind implementarea statutului elevului, realizat luna trecută de Consiliul Național al Elevilor (CNE) a stârnit nemulțumirea unei profesoare din București.

Raportul pentru noul statut a fost publicat în decembrie 2023, în urma unei dezbateri naționale la care au luat parte atât elevi, cât și cadre didactice din mediul urban și rural.

Eevii cer, printre altele, desființarea intrării separate pentru profesori în unitățile de învățământ.

Măsura a stârnit nemulțumirea Claudiei Osiceanu, profesoară de română la Școala Gimnazială ”Grigorie Ghica Voievod” din București.

Profesoara se opune ferm deciziei.

”Este o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic. În primul rând, suntem categorii sociale diferite. Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții.

Un cadru didactic, chiar și în societatea contemporană în care este afectată imaginea profesorului, rămâne un mentor, un formator de destine.

Și ca să pot să fac lucrul acesta corect, îmi trebuie o stare, îmi trebuie un statut, un loc în instituție. Haideți atunci să le deschidem și cancelaria. Să intre și în cancelarie”, susține profesoara într-o declarație pentru Școala 9.ro.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *