Operatorii economici vor fi autorizați o dată la patru ani.
Veștile bune pentru mediul de afaceri vin de la Primăria sectorului 6.
Astfel, operatorii economici care își desfășoară activitatea în Sectorul 6 al Capitalei vor fi autorizați o dată la patru ani.
Consilierii locali au votat noul Regulament de autorizare.
Primăria Sectorului 6 este prima autoritate publică care a luat o asemenea decizie, pentru a elimina birocrația.
„I-am scăpat pe oameni de povara administrativă de a depune certificate, autorizații și alte documente în fiecare an. Tot ce vor trebui să facă este să plătească o taxă și să ne transmită online o cerere pe propria răspundere cum că documentele depuse anterior nu au suferit modificări. În cazul în care apar, ne notifică. Asta nu s-a mai făcut în România până acum și inovăm în administrația publică, așa cum am promis în campania electorală. Cea mai mare problemă a oamenilor din mediul de afaceri din Sectorul 6 era birocrația, dublată de presiuni și eventual șpagă”, a declarat primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu.
Ce trebuie să facă operatorii economici
Pe parcursul celor patru ani, comercianții vor aviza doar actele care expiră:
– contractul de salubrizare;
– actul de la mediu ori avizul de la RAR.
De asemenea, operatorii economici vor notifica autoritățile locale cu privire la acest lucru.
Totodată, comercianții vor obține viza anuală, care este condiționată de plata unei taxei, conform suprafeței pe care o dețin. Cuantumul este stabilit anual de Consiliul General al Municipiului București (CGMB).