Ordonanţa „Adio hârtii!” a fost adoptată de Guvern iar primul minister care o aplică este cel care a inițiat-o, adică Ministerul Fondurilor Europene. De la 1 iunie, toți angajații ministerului și ai agențiilor din subordine renunță la toate documentele tipărite în favoarea celor digitale.
„Am provocat o mică revoluţie realizând ceea ce trebuia făcut încă din 2014, şi anume să intrăm în normalitatea folosirii sistemului digital. De acum nu mai există cale de întoarcere la mecanismele greoaie pe care le urau atât de mult beneficiarii finanţărilor”, a declarat ministrul fondurilor europene, Marcel Boloş, potrivit PsNews.
Ordonanţa „Adio hârtii!” înseamnă pentru cei 29.495 de utilizatori ai sistemului MySMIS drumuri mai puţine între Organismele Intermediare şi autorităţile de management, folosirea documentelor cu formate predefinite şi notificări în timp real asupra progresului proiectelor depuse.
„Economia semnificativă de timp şi transparenţa se referă în egală măsură şi la funcţionarii Ministerului Fondurilor Europene care pot automatiza operaţiunile repetitive şi chiar să scrie Ghidurile direct în sistem. Asigurarea pistelor de audit pentru toate fluxurile din ciclul de viaţă al proiectelor este un alt avantaj al implementării Ordonanţei propuse de ministrul Marcel Boloş. La nivelul ministerului faptul că toate informaţiile vor fi înregistrate electronic se traduce prin posibilitatea de a lua decizii rapide privind politica alocării fondurilor europene pe baza unei imagini de ansamblu. De altfel, la adresa www.fonduri-ue.ro/statistici se pot vedea în premieră şi transparent informaţii în timp real legate de absorbţia fondurilor europene în România” a precizat instituția, într-un comunicat.