Comisiile de specialitatea au dat aviz pozitiv pentru bugetul Ministerului Transporturilor. Titularul de portofoliu a prezentat ce va face cu bugetul record, pe care îl va avea la dispoziție, anul viitor. 

30 de miliarde lei va avea la dispoziție Sorin Grindeanu, cu aproape 7 miliarde mai mult decât anul acesta. Mai mult de jumătate din bani, 20,4 miliarde lei, merg pentru susținerea proiectelor deschise pe fonduri europene, a transmis ministrul.

Toți acești bani alocați sunt vitali pentru atingerea obiectivelor pe care statul român și le-a propus: recuperarea decalajelor de dezvoltare economică dintre regiuni și a întârzierilor din infrastructura mare de transport. Fără o infrastructură puternică nu putem avea o economie puternică!

Sunt fonduri aferente PNRR, CEF și Programului Transport 2021-2027, din care cofinanțarea asigurată de la bugetul de stat este de 11 miliarde lei.

Banii vor fi folosiți anul viitor pentru derularea unor proiecte cu o valoare totală de 81 miliarde de lei:

– Drumuri de mare viteză: 710 km (cu o valoare totală de 55 miliarde lei)
– Cale ferată (modernizare, electrificare): 430 de km (valoare cumulată de 21 miliarde lei)
– Achiziții de material rulant: 131 de trenuri (valoare totală de 5 miliarde lei).

Toate proiectele de infrastructură rutieră mare au finanțare prin bugetul pentru 2024, fie că vorbim de Autostrada A8, Autostrada A7, Autostrada Sibiu-Pitești sau Drumul Expres Craiova- Pitești. Acest lucru este valabil și pentru magistralele de Cale Ferată cu finanțări europene nerambursabile, a mai precizat Grindeanu.

Pentru celelalte cheltuieli- efectuate doar din bugetul de stat- suma necesară MTI, în 2024, este de 9,6 miliarde lei (o creștere de aproximativ 10% față de 2023), conform Ministerului Transporturilor.

Iar pentru investiții, vor fi alocate, din bugetul de stat, peste 725 milioane de lei. Sumele merg pentru domeniul rutier (345,9 milioane de lei), sectorul feroviar (336,37 milioane lei), cel naval (28,25 milioane lei), dar și către transportul aerian (15,33 milioane lei). Alte 5,05 miliarde de lei sunt necesare pentru întreținerea infrastructurii rutiere (un miliard de lei) și feroviare (4,05 miliarde de lei).

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *