Șoferii români sunt umiliți, abuzați și amendați de vameșii austrieci, la fel ca și alți conducători auto care vin din afara spațiului Schengen. Comportamentul vameșilor austrieci a fost relatat de un cunoscut camionagiu român, „Omul șoselelor”, care și-a făcut un nume pe rețelele sociale. Ilie Matei – cum se numește el- a dat un interviu în presa vieneză pe marginea acestei probleme.

Acesta este impactul asupra șoferilor români pe care îl are opoziția Austriei privind intrarea României în Schengen, a explicat „Omul șoselelor”.

Am devenit din „coincidență” țintele preferate ale organelor de control austriece care și-au făcut un obicei din a ne scutura de bani prin amenzi”, a scris Ilie Matei pe pagina de Facebook, relatează B1TV.

Zilele acestea, prin amabilitatea doamnei Eva Konzett, am dat un interviu ce va apărea în presa din Austria. Subiectul a fost despre impactul pe care decizia guvernului de la Viena l-a avut și îl are asupra șoferilor profesioniști din România.

Problemele pe care le-am ridicat au fost legate de timpii de așteptare mari în punctele de frontieră, lipsa unui minim de condiții pe câmpurile din jurul frontierelor unde șoferii așteaptă zeci de ore, faptul că blocajele din punctele de frontieră sunt intensificate de controalele amănunțite făcute asupra colegilor noștri turci, iranieni, bulgari, ucraineni, pentru care România a devenit țară de tranzit și nu în ultimul rând stresul suplimentar și oboseală pricinuită șoferilor de aceste cozi” – a povestit TIR-istul român.

Întrebat dacă România este culoar pentru migranţi, Ilie Matei a precizat că au fost doar câteva cazuri izolate ce pot fi întâlnite la orice frontieră și a detaliat problemele legate de timpii de aşteptare mari la frontieră.

La întrebarea dacă România este culoar pentru trecerea imigranților, i-am explicat doamnei jurnalist că au fost doar cazuri izolate și poliția de frontieră a luat măsurile necesare de fiecare dată, iar punctele de frontieră românești nu sunt vizate de imigranți pentru trecere.

De asemenea, le-am reamintit impactul asupra mărfurilor, mai ales cele perisabile, parte din ele ajungând și în Austria, care prin timpii de așteptare ajung la limita expirării la clientul final și pierderile enorme pe care le au transportatorii pentru că nu pot oferi nici o estimare asupra timpului de tranzit decât după trecerea frontierelor.

În plus, umilința la care sunt supuși milioanele de români care sunt într-un permanent du-te-vino dinspre și înspre Occident prin ore de așteptare pentru a intra sau ieși din țara care îndeplinește mai mult decât multe alte state cerințele de a intră cu drepturi depline în spațiul european”, a conchis Ilie Matei.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *