Victor Ponta despre guvernul Ciucă, cel mai slab din istorie

Victor Ponta a declarat că Guvernul condus de Nicolae Ciucă a fost unul dintre cele mai slabe cabinete din istoria României, criticând lipsa de reforme și incompetența în domeniul politic și economic. Fostul premier a exprimat o părere favorabilă despre Nicolae Ciucă, dar a subliniat că acesta nu are experiența necesară în politică și economie, ceea ce a afectat rezultatele guvernării.

Fostul premier consideră că actualul cabinet a eșuat în realizarea schimbărilor necesare pentru dezvoltarea țării

Ponta a evidențiat faptul că guvernul Ciucă nu a reușit să implementeze nicio reformă importantă, în ciuda faptului că a beneficiat de o majoritate confortabilă în Parlament. El a declarat: „Guvernul Ciuca este cel mai slab guvern pe care l-a avut România. Nu au făcut nicio reformă, deși au avut majoritate de 70%. Nici în Educație, nici în Sănătate, nimic.”, transmite B1TV.

Fostul premier a criticat și negocierile privind rotativa, susținând că acestea s-au concentrat exclusiv pe împărțirea funcțiilor, în loc să abordeze problemele reale ale țării. El a afirmat: „Dacă sunteți atenți la ce a propus Ciolacu, le-a propus (UDMR-iștilor) două ministere ale PNL. Nu cred că e esențial dacă rămâne UDMR la guvernare, important este să păstreze miniștrii buni și să îi dea afară pe cei răi.”

Critici dure la adresa negocierilor privind rotativa: „Se ceartă pe funcții în timp ce problemele grave persistă”

În contextul discuțiilor despre demisia premierului Ciucă, Victor Ponta a arătat că îl cunoaște pe acesta de mult timp și îl apreciază, dar consideră că nu este potrivit pentru poziția de prim-ministru. El a afirmat: „Eu il cunosc de mult și îl apreciez pe domnul Ciucă, l-am propus șeful Statului Major, l-am considerat mereu om serios, dar nu se pricepe deloc la politică și economie.”

Fostul premier a punctat și disputele dintre partidele politice referitoare la funcții, remarcând că acestea se desfășoară în timp ce țara se confruntă cu probleme majore. El a criticat ipocrizia clasei politice, afirmând: „Eu zic că îi mintim pe toți, și pe UE și pe profesori și pe polițiști, pe toți cărora le-am zis că le mărim salariile sau că reducem deficitul.”

Victor Ponta a adus în discuție și greva profesorilor, subliniind că problemele din sistemul de Educație nu pot fi rezolvate doar prin majorări salariale. El a afirmat: „Oricâți bani ar primi cadrele didactice, asta nu va rezolva gravele probleme din sistemul de Educație.”