Wizz Air, amendată pentru practici înșelătoare în promovarea serviciilor. Cum și-a tratat clienții

Compania aeriană low-cost Wizz Air a primit o amendă substanțială de 770.000 de euro din partea Autorității pentru Concurență din Ungaria, ca urmare a unor practici de marketing considerate înșelătoare. Sancțiunea vine în urma investigațiilor care au dezvăluit modul în care compania a promovat serviciul său de check-in automat către clienți.

Autoritățile au constatat că Wizz Air a utilizat strategii de marketing care au indus în eroare consumatorii, determinându-i să opteze pentru pachete de servicii mai costisitoare. Reprezentanții Autorității pentru Concurență au declarat: „Compania a prezentat serviciul de check-in automat ca fiind esențial sau ca singura opțiune convenabilă pentru a evita anumite dificultăți sau taxe suplimentare, deși aceste afirmații nu reflectau întreaga realitate sau omiteau detalii importante.”

Check-in-ul automat este un serviciu care permite pasagerilor să fie înregistrați automat pentru zborul lor cu 24-48 de ore înainte de plecare, fără a fi nevoiți să efectueze manual această procedură, transmite B1TV. Un expert în industria aviatică explică: “După efectuarea check-in-ului, pasagerii primesc boarding pass-ul direct prin e-mail sau prin aplicația mobilă a companiei aeriene. Astfel, pot merge direct la securitate și la poarta de îmbarcare dacă nu au bagaje de cală de predat.”

Investigația a relevat că, prin aceste practici de marketing înșelătoare, clienții erau adesea convinși să aleagă servicii adiționale, crezând că acestea oferă beneficii semnificative. Un reprezentant al asociației pentru protecția consumatorilor a comentat: “Aceasta a condus la cheltuieli nejustificate din partea consumatorilor, care, în absența unei informări corecte, nu au putut lua decizii în deplină cunoștință de cauză.”

Constantinescu Gabriel
Constantinescu Gabriel
Gabriel Constantinescu este unul dintre jurnaliștii care a acoperit vreme îndelungată zona socială din presa online. Cu experiență în alegerea știrilor, Gabriel este pasionat de sport și drumeții. Absolvent al Facultății de Administrație Publică el acoperă cu succes materialele care tratează activitatea primăriilor, a consiliilor județene și instituțiilor subordonate acestora. Este căsătorit și are doi copii care speră să trăiască într-o lume mai bună.

Ultimele știri

Funcționarii din Parlament cer demontarea tuturor antenelor de pe clădire, după ce le-a fost tăiat „sporul de antenă”

Sindicatul funcționarilor din Parlament cere demontarea tuturor antenelor de...

Ministrul Energiei: Bărbații din conducerea unei companii de stat primesc „spor de femeie”. Cum a descoperit

Membrii masculini ai Consiliului de Administrație de la Societatea...

Anchetele Lumea Politică

Articole pentru tine