Consiliul Județean Prahova a decis să le pregătească o “surpriză” tuturor șoferilor din România și, a demarat procedura de achiziție pentru realizarea Centurii Comarnic. Pe Valea Prahovei, în weekend-uri și de sărbători, traficul devine un coșmar pentru șoferi. Coloanele de mașini se întind, uneori, pe kilometri întregi. Chinul șoferilor urmează să ia sfârșit peste doi ani, conform promisiunilor făcute de autorități. Centura va avea 6 kilometri, o singură bandă pe sens, iar costurile pentru realizarea acesteia ajung la peste 60 de milioane de euro.
Realizarea Centurii Comarnic este una dintre soluțiile găsite de autorități pentru rezolvarea problemelor de trafic de pe Valea Prahovei, până la realizarea A3 Ploiești – Brașov. Consiliul Judeţean Prahova şi CNAIR au încheiat, la începutul lunii decembrie, un acord de parteneriat pentru realizarea, din fonduri europene, a şoselelor ocolitoare de la Comarnic, Buşteni şi Azuga, al căror scop este deblocarea traficului rutier pe Valea Prahovei. Traseul propus cuprinde două poduri peste râul Prahova, unul peste un afluent, un pasaj peste magistrala de cale ferată, sensuri giratorii la capete şi prevede lucrări de reconfigurare a intersecţiilor cu străzile Ghioşeşti şi Podul lui Neag şi mai multe tronsoane cu apărări de maluri şi lucrări de consolidare pentru ramblee şi deblee.
Centura Comarnic presupune realizarea unui drum cu o bandă pe sens care ar urma să meargă paralel cu DN1, foarte aproape de drumul naţional. Noua variantă ocolitoare ar urma să pornească din DJ 103R, drumul care vine de la Breaza, undeva în dreptul kilometrului 106 al DN1. Aici va fi amenajat un sens giratoriu, iar traseul va continua aproape paralel cu albia râului Prahova, calea ferată Bucureşti-Braşov şi strada Ghioşeşti. La kilometrul 1+330, drumul va traversa râul Prahova, pe un pod de 80 de metri lungime. Urmează o intersecţie cu strada Ghioşeşti, unde va fi amenajat un nou sens giratoriu. La kilometrul 3+730, drumul traversează din nou râul Prahova, pe un pod de 60 de metri, apoi continuă pe malul drept, urmând ca la kilometrul 4+350 să fie amenajat un alt pod, de 36 de metri, peste un afluent al Prahovei, în zona Valea Mesteacănului. La kilometrul 5+800, aproape de capătul nordic al variantei ocolitoare, este prevăzut un alt pasaj, care trece atât peste râul Prahova cât şi peste calea ferată. Centura Comarnic ar urma să se încheie în DN1, la kilometrul 111+200 al drumului naţional, unde e prevăzut un nou sens giratoriu.
Valoarea totală a investiției este de 298 de milioane de lei, cu TVA, adică 60,5 milioane de euro. Finanțarea investiției se va realiza din fonduri bugetare asigurate de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din fonduri europene – prin Programul Operațional de Transport 2021-2027.
Leave a comment