Uniunea Europeană a alocat fonduri importante pentru modernizarea unuia dintre cele mai strategice puncte din România. Portul Constanța beneficiază de atenție sporită de la Burxelles. La București autoritățile tratează cu pasivitate afacerea, iar beneficiarii fondurilor europene sunt, în realitate șeicii care conduc Emiratele Arabe Unite. Ei vor fi proprietarii unui nou terminal făcut pe bani europeni. Firma arabilor a contractat compania austriacă Porr pentru realizarea lucrărilor.

273 de milioane lei pentru înțelegerea cu firma Porr Construct

O societate cu răspundere limitată din Constanța a anunțat zilele trecute că a parafat o înțelegere de 273 de milioane de lei cu austriecii de la Porr Construct. Anunțul a fost făcut în sistemul public de achiziții din cauza faptului că mare parte din bani vin din fonduri europene.

În realitate contractul a fost semnat în martie, cu trei luni înainte ca premierul Nicolae Ciucă să viziteze Emiratele Arabe Unite. Atunci, primul ministru a anunțat că familia regală din această țară va face o investiție  importantă în România.

În realitate, firma deținută de șeici beneficiază de investițiile făcute de Guvern și de banii alocați României de la Uniunea Europeană. Totalul afacerii este de 347 milioane de lei din care 216 milioane provin din fondurile europene și de la bugetul de sat.

Toată investiția se face pe un teren care a fost închiriat de șeicii din Emiratele Arabe Unite pentru 30 de ani de la Administrația Porturilor Maritime.  Nu am reușit să aflăm valoarea chiriei pe care firma din Emirate o plătește pentru cele 16 hectare de teren.

Trei obiective importante pentru modernizarea portului Constanța

Conform comunicatului de presă, se arată că în data de 16 decembrie 2021 a fost semnat un contract de finanțare între CONSTANȚA SOUTH CONTAINER TERMINAL S.R.L, în calitate beneficiar iar Ministerul Transportului și Infrastructurii, aceasta avănd calitatea de Organism pentru Transport.

Din comunicatul de presă sunt specificate trei obiective ale proiectului:

  • Dezvoltarea portului Constanța asigurându-se creșterea capacităților de depozitare și manipulare mărfuri de tip RORO;
  • Asigurarea infrastructurii necesare în portul Constanța pentru dezvoltarea
    transportului multimodal;
  • Modernizarea portului Constanța în vederea creșterii volumului de mărfuri
    transportat.”

După realizarea modernizării, trebuie să se obțină mai multe rezultate. Printre acestea se numără amenajarea a 16 hectare de platforme portuare, dar și reducerea emisiilor de carbon.

2.3 comunicat mt

 

 

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *