Poliția și-a cumpărat sisteme de recunoaștere a plăcuțelor de înmatriculare. Toți șoferii vor fi identificați în timp real! Poliția a sărit SRI din schemă și a acordat contractul unei firme mici, dar abonată la bani publici.
Sistemul care va monitoriza toți șoferii din România operat de Operațiuni Speciale
Sistemele de supraveghere și monitorizare folosesc tehnologia LPR. Un număr de 300 de camere vor circula pe străzi și vor înregistra activitatea șoferilor! Camerele vor fi operate de ofițerii de la celebra Direcție de Operațiuni Speciale, moștenitoarea Doi și un sfert.
Sistemul urmează să fie centralizat. Astfel, zeci de mii de numere de înmatriculare înregistrate de fiecare cameră vor fi stocate într-o bază de date a Poliției Române. IGPR își motivează achiziția prin necesitatea punerii în aplicare a mandatelor de supraveghere tehnică.
Polițiștii susțin că au nevoie de acest sistem care va monitoriza România și pentru a face mai simplu filaj. Practic, toate mașinile care trec prin fața celor 300 de camere vor fi înregistrate în serverele IGPR. În procedură nu se spune cât timp vor fi aceste date stocate acolo și cine va avea acces la ele.
Cele 300 de camere citesc numerele de la 100 de metri
Sistemul de supraveghere este format din mai multe servere, stații grafice, 300 camere video IP tip LPR și aplicațiile necesare pentru aceste camere. Conform specificațiilor tehnice se menționează că cele 300 de camere IP de tip LPR trebuie să poată capta plăcile de înmatriculare, la distanțe de minim 100 metri, pe timpul zilei.
În privința aplicației de management video a celor 300 de camere de tip LPR se menționează că aceasta ar trebui să aibă minim următoarele funcțiuni:
- Căutare în secvențe de înregistrare pe una sau mai multe camere.
- Căutare secvențe cu mișcare sau căutare inteligentă în zonele selectate pe una sau mai multe camere.
- Căutare titluri sau descrieri de marcaje.
- Căutare alarme și evenimente, cu abilitatea de a aplica filtre.
- Căutare secvențe de înregistrare în anumite locații geografice.
- Căutare persoane, cu posibilitatea de a aplica filtre care să definească vârsta, fața, sexul și înălțimea.
- Căutare vehicul, cu posibilitatea de a aplica filtre care să definească plăcuța de înmatriculare, codul țării, culoarea, viteza şi tipul vehiculului.
Licitație anulată, SRI scos din joc de Poliție
IGPR avea bugetat pentru această afacere 13 milioane de lei. În final, sistemul urmează să scoată din buget numai 9,8 milioane lei. Afacerea este făcută de Silva Sistems. Inițial Poliția a lansat anunțul de participare în august 2022. Singura ofertă a fost făcută de Silva Sistems în calitate de lider al asocierii și Dataware Consulting. Oferta a fost respinsă ca fiind neconformă pe data de 14 septembrie.
La patru zile de la anularea primei licitații, Poliția Română a relansat procedura. La noua procedură a participat Regia Autonomă Rasirom și aceiași Silva Sistems. Regia coordonată de Serviciul Român de Informații a pierdut licitația.
Silva Sistems primește un contract cât toate afacerile din ultimii doi ani
Silva Sistems este o obișnuită a banilor publici. Firma a câștigat în ultimii cinci ani 731 de contracte fără licitație. Silva Sistems a mai parafat 32 de contracte cu statul în urma unor proceduri simplificate și 20 de contracte după ce a câștigat o licitație.
Fiind o firmă din Constanța, Silva Sistems se remarcă prin contracte repetate cu Admnistrația Porturilor Maritime unde a bătut record după record în materie de prețuri. Școlile și grădinițele sau primăriile rurale au fost, la rândul lor, clienți ai firmei care va monitoriza România.
Firma din Constanța care pune mâna pe sistemul care va monitoriza mașinile din România nu are venituri spectaculoase. Silva Sistems a încheiat anul 2021 cu un rulaj de nici șase milioane de lei. SRL-ul are 13 angajați care trebuie să implementeze sistemul mamut al Poliției Române. În 2020 firma a rulat numai 5,3 milioane de lei și nu a raportat angajați la Ministerul Finanțelor Publice.
Practic, contractul acordat cu larghețe de oficialii Poliției Române este aproape la fel de mare ca cifra de afaceri a companiei pe ultimii doi ani.
Leave a comment