Zborurile anulate sau întârziate dau dreptul la despăgubiri călătorilor, din partea companiilor aeriene. Din acest motiv, e bine de știut ce trebuie făcut într-o asemenea situație.
Dacă vi se anulează zborul sau aveți întârziere la sosire, puteți obține compensații de la compania aeriană, dar este important să urmați anumite pași:
- Solicitați în scris drepturile dvs. către compania aeriană: În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, aveți dreptul la compensații în cazul refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de zbor sau în cazul unei întârzieri prelungite a zborurilor (de cel puțin trei ore la sosire). Contactați compania aeriană și solicitați în scris drepturile dvs., furnizând toate detaliile relevante, precum numărul zborului, data, ora și natura problemei, transmite B1TV.
- Depuneți o reclamație la ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor): În plus, puteți depune o reclamație oficială la ANPC. Furnizați toate informațiile necesare, inclusiv corespondența cu compania aeriană și documentele relevante, cum ar fi biletele de îmbarcare sau confirmările de rezervare.
- Așteptați răspunsul companiei aeriene: Compania aeriană are obligația de a vă răspunde în termen de șase săptămâni cu privire la solicitarea dvs. pentru compensații. Aceasta poate fi în forma unor bani sau a altor beneficii, cum ar fi cazarea și alimentația, în funcție de situație.
- Luați în considerare firmele de claim: Uneori, puteți opta să lucrați cu firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate. Aceste firme pot să vă ajute să obțineți compensația, dar pot percepe comisioane, care pot varia până la 30% sau mai mult, plus TVA, din valoarea despăgubirilor.
Pentru a acționa în cunoștință de cauză, este important să fiți conștient de drepturile dvs. în calitate de pasager și să luați măsuri pentru a obține compensațiile cuvenite în cazul în care zborul dvs. este afectat de anulări sau întârzieri semnificative.
Comisarul ANPC Paul Anghel: „În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul :
– refuzului la îmbarcare,
– anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor, sau
– în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire).
Aveti dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian DOAR DACĂ SOLICITAȚI ACEST DREPT în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia si/sau dacă depuneți o reclamație la ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor!
Wizz Air,Hisky,Ryanair,Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023.
Aveți în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!”, a explicat Paul Anghel.