Prețul biletelor de avion se dublează, iar biletele se vor scumpi la anul cu 50% faţă de anul 2019, estimează reprezentanții Asociaţiei Aeroporturilor din România. Vremea biletelor de avion cu 10 euro la low-cost a apus, iar cauza este creșterea abruptă a prețului combustibilului pentru avioane.
Intrarea României în Schengen ar putea veni cu provocări şi cheltuieli mai mari pentru aeroporturi
La anul, traficul aerian ar putea atinge nivelul dinaintea pandemiei, chiar dacă biletele de avion se vor scumpi în continuare. Comparativ cu 2019, preţurile vor fi mai mari cu 50%, estimează preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, potrivit B1TV.
„Motivele principale pentru creşterea de 50% sunt preţul la combustibilul pt aeronave, creşterea preţului la energie, preţul la gaz, preţurile la materiale, creşterea preţului la forţa de muncă”, a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Companiile aeriene nu neagă ipoteza scumpirilor. „Prețul biletului depinde de mulți factori, cum ar fi costurile operaționale, costurile aeroportuare, cererea, situația actuală a pieței. Prețul biletului se poate schimba”, transmite Wizzair.
„O să crească, dar mă aștept să fie o creștere mai degrabă corelată cu inflația”, a declarat Antonio Nițu, director al unei agenții de turism, potrivit sursei citate.
Schimbări vor apărea şi dacă România va adera la spaţiul Schengen. Zonele din aeroporturi trebuie urgent reorganizate. „Spaţiile pentru zborurile interne vor deveni non-Schengen”, a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Pe de altă parte, însă, vânzările au crescut constant în ultimele luni, iar estimările arată la fel şi pentru 2023. „Noi ne așteptăm ca interesul pentru biletele de avion și pentru călătorii în general să se mențină crescut, călătoriile sunt atât pentru turism, cât și pentru necesitate”, a declarat Claudia Tocilă, agenţie de turism online.
Până în 2040, în România sunt estimați peste 50 de milioane de pasageri. Asta ar însemna că aeroporturile din toată ţara să îşi dubleze infrastructura în următorii 15 ani.