Cătălin Drulă a acuzat operatorii feroviari privați de nerespectarea măsurilor de siguranță ale traficului, după ce un mecanic al unei asemenea societăți, băut, a provocat accidentul feroviar de la Fetești, de săptămâna trecută.
Feroviarii privați i-au dat imediat replica lui Drulă. Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR) consideră nefondate acuzațiile lansate de ministru.
Operatorii feroviari privați resping acuzațiile lansate de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă
OPSFPR spune despre Cătălin Drulă că a înțeles să tranșeze simplist situația unei întregi industrii și că, din perspectiva organizației, „toate eforturile domniei sale s-au concentrat până acum pe crearea unei imagini personale pozitive și pe nevoile operatorilor de stat, ignorând în totalitate cealaltă jumătate din această industrie românească, dar care din punct de vedere al cotei de piață reprezintă peste 80% în prezent”, relatează B1TV.
„Este regretabil că, din postura sa de Ministru cu vederi de dreapta, domnul Cătălin Drulă înțelege să tranșeze simplist situația unei întregi industrii, folosind o etichetă ce generează emoție în spațiul public și aduce pe nedrept prejudicii tuturor operatorilor feroviari privați, indiferent de performanță. De altfel, cifrele oficiale la care domnia sa are acces, fiind gestionate de autorități de control din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, îl contrazic. Astfel, conform Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), accidentele feroviare din ultimii ani au fost cauzate în egală măsură de operatori privați, respectiv de singurul operator de stat la care face referire”, spune OPSFPR.
Feroviarii privați susțin că „preocuparea operatorilor privați pentru calitatea și performanța serviciilor oferite este constantă”.
„Aceste companii reușesc, an de an, să obțină rezultate pozitive și să genereze contribuții importante la buget, în pofida unui mediu de activitate complet nefavorabil și discriminatoriu. Industria feroviară din țara noastră se confruntă de ani de zile cu lipsa totală de sprijin și interes manifestat de autoritățile de resort, cu un adevărat dezastru în infrastructura feroviară, care a dus competitivitatea acestei industrii – altădată emblemă pentru România – la coada clasamentului european, precum și cu o criză acută a forței de muncă, pe care nimeni, cu excepția operatorilor privați, nu pare să își dorească să o rezolve. OPSFPR a semnalat în repetate rânduri aceste probleme și a propus o serie de masuri concrete, dar fără succes, în condițiile în care discursul public rămâne, aproape fără excepție, concentrat pe problemele și investițiile din transportul rutier”, se mai arată în același comunicat.
Potrivit OPSFPR, „evenimentele regretabile din ultimele zile, care au adus transportul feroviar în prim-planul agendei publice, sunt consecința directă a celor peste 30 de ani de subfinanțare și a lipsei de viziune, voință și înțelegere privind managementul performanței într-o industrie de importanță strategică și care în trecut a fost motorul economiei românești”.
Cătălin Drulă a acuzat: S-a ajuns la momentul T0
OPSFPR a vorbit și despre întrevederea avută vineri cu ministrul Transporturilor, despre care spune că a durat mai puțin de 10 minute. „Așa-zisele” discuții au avut loc abia în 30 iulie, deși organizația îi înaintase încă de la începutul mandatului trei cereri oficiale lui Cătălin Drulă, rămase fără răspuns.
„Dezamăgirea ne-a fost mare când am constatat că după o întârziere de 20 de minute, strângeri de mână și prezentări din partea fiecărui participant, toată întâlnirea a durat mai puțin de 10 minute, timp în care ne-a spus de cel puțin 10 ori că Dumnealui «dorește să fie partenerul nostru» și de cel puțin 5 ori că «de astăzi schimbăm foaia» deoarece «s-a ajuns la timpul T 0». Terminând scurt cu un «vă multumesc pentru participare» s-a ridicat și a părăsit sala, pentru a putea, probabil, să ajungă la timp la conferința de presă pe care o convocase. Domnule ministru, pentru a fi parteneri trebuie în primul rînd să ne respectați și să nu ne mai chemați la astfel de întâlniri folosite numai pentru a vă crea o imagine în fața presei. Directorii generali ai operatorilor privați de transport feroviar, care au ajuns la întâlnire, au venit de la Timișoara, Cluj, Craiova, Constanța, etc. pentru a participa la o intâlnire serioasă, în care să se dezbată, obiectiv și cu profesionalism, problemele nerezolvate care stau, sau pot sta, la baza provocării accidentelor feroviare”, au precizat reprezentanții operatorilor feroviari.