Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat planuri ambițioase de reconfigurare a DN2 – E85, cunoscut și sub numele sumbru de „drumul morții”, datorită frecvenței ridicate a accidentelor grave.
Strategia implică implementarea sistemului alternativ 2+1 pe întreaga lungime a drumului E85. Această decizie vine ca urmare a succesului înregistrat pe un segment de 10 km între Sinești și Movilița, unde acest sistem a fost introdus în 2019, conducând la o reducere semnificativă a numărului de accidente grave.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a oferit detalii despre primul segment care va fi modificat, la B1TV: „Lucrările de modificare nu durează mai mult de o lună, pentru că trebuie șterse marcajele vechi, puse marcajele noi, pe nouă configurație și bineînțeles montat parapetul care să nu permită intrarea pe contrasens.”
Noul tronson, cu o lungime de aproximativ 2 km, se află la ieșirea din municipiul Buzău, în direcția Ploiești. Limita de viteză pe acest segment va fi de 60 km/h.
CNAIR a optat pentru extinderea sistemului alternativ 2+1 în locul lărgirii drumului la două benzi pe sens, citând costuri mai reduse ca factor decisiv. Compania intenționează să finalizeze lucrările în maximum doi ani pentru a se încadra în termenele impuse de Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În timp ce autoritățile sunt optimiste în privința eficacității acestei soluții, părerile șoferilor rămân împărțite. Rămâne de văzut dacă această reconfigurare va reuși să reducă semnificativ numărul de accidente pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din România.