Mașinile mai vechi de 15 ani ar trebui să dispară din pe drumuri, consideră ministrul mediului, Tanczos Barna, care caută și soluții pentru ca proprietarii să renunțe la ele și să-și cumpere modele mai noi.
Pentru mașinile mai vechi de 15 ani, dar din clase superioare pe care oamenii insistă să le dețină, mininistrul mediului propune un impozit mai mare. Tanczos Barna s-a gândit la o valoare de 20.000 de euro a unei mașini poluante- adică dintr-o clasă precum SUV- la care proprietarii ar putea renunța pentru a-și cumpăra altă mașină nouă, dar mai mică. Soluția în acest caz este impozitarea, și sprijinirea celor cu posibilități reduse, care însă vor să-și cumpere o mașină nepoluantă.
„Susţin nevoia schimbării la nivel naţional pe această abordare, este nevoie de o schimbare susţinută şi impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuţiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil.
Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificare legislaţiei, voi susţine aceste modificări.
Problema trebuie abordată în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă”, a declarat ministrul Mediului, în timpul unei conferințe de presă, potrivit B1TV.
Ministrul Mediului a explicat că trebuie să existe soluții pentru descurajarea achiziționării acestor mașini. El propune soluții atât pentru categoriile de persoane care doresc să achiziționeze aceste mașini pentru că nu au posibilități, cât și pentru cei care preferă să ia o mașină veche, dar și-ar permite una dintr-o altă clasă, mai nouă.
„Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluţia este impozitarea.
Dacă cineva merge cu o maşină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, şi şi-ar permite o maşină mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi de alt nivel, acolo soluţia este impozitarea, descurajarea.
Dar pe partea socială, acolo unde cineva şi-ar dori foarte mult o maşină nouă, dar nu îşi permite şi bugetul familiei nu îi permite să îşi asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetăţean şi nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a explicat Tanczos Barna, în timpul unei conferințe de presă.