Modificarea Codului Rutier a fost amânată până la toamnă

Modificarea Codului Rutier a fost amânată până la toamnă, după liderii coaliției au avut contre pe relaxarea regulilor de circulație, înăsprite prin ultima modificare de acum câteva luni. Cel mai vehement a fost ministrul internelor, Lucian Bode, care a adus și argumente: de la intrarea în vigoare a amenzilor mai mari și ridicările de permise pentru abateri grave, numărul accidentelor rutiere a scăzut.

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a cerut o analiză a amendamentelor aduse de PSD și PNL la ordonanța de urgență care modifică actualul Cod prin îmblânzirea pedepselor pentru șoferii agresivi.

„Am decis să mă uit pe toate amendamentele și pe ordonanță. Avem cele mai multe decese din Europa”, a explicat Marcel Ciolacu, pentru Digi24.ro „Vreau să văd cum este legislația în Europa”, a declarat președintele PSD la Digi24.

Problema codului rutier a revenit în atenție miercuri, când fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă și ministrul Internelor Lucian Bode au avut un schimb de replici pe holurile Parlamentului. Drulă, liderul USR, i-a reproșat lui Bode modificările la Codul Rutier care i-ar favoriza pe şoferii indisciplinaţi. Modificările au fost propuse de Guvern.

Confruntarea a avut loc după ce Cătălin Drulă ar fi aflat că liberalii au organizat o dezbatere dedicată siguranței în trafic. A dat buzna peste ministrul de Interne și i-a reproșat că nu participă la comisia de transporturi din Camera Deputaților. Acolo unde parlamentarii puterii închid ochii, articol cu articol, la agresivitatea șoferilor în trafic.

După episodul tensionat din Parlament, ministrul de Interne a susținut în ședința Coaliției păstrarea sancțiunilor aspre pentru agresivitatea în trafic.

Drulă: I-am oprit din distrugerea Codului Rutier

USR spune că partidele din coaliția PSD-PNL-UDMR nu au votat amendamentele „nocive” la Codul Rutier.

Cătălin Drulă: „I-am oprit din distrugerea Codului Rutier. Pentru moment. Coaliția PSD-PNL-UDMR este exact cea care a propus voinicește amendamentele care măcelăresc Codul Rutier. După ce le-a propus, le-a votat în 4 comisii parlamentare, în unanimitate. Complet surdă la orice argumente de bun-simț, în apărarea siguranței rutiere.

După ce le-am pus lampa în ochi, noi, USR-ul, au decis să dea înapoi. Este victoria de #opozitiepebune. Victoria societății civile și a presei, care au pus presiune pe coaliția șmecherilor la volan”.

Sancțiuni mai blânde pentru șoferii vitezomani și agresivi

La câteva luni după ordonanța de urgență aprobată în ianuarie de Guvern, prin care s-au înăsprit pedepsele pentru șoferii vitezomani și agresivi, deputații din Comisia de Transport au relaxat mai multe sancțiuni. Deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan, iar conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile. De asemenea, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan.

Ministrul de interne Lucian Bode declara luna trecută că a fost „o problemă de comunicare” și că o va „corecta”.

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în clasamentul siguranței rutiere, iar numărul șoferilor vitezomani va crește dacă aceste măsuri vor fi adoptate, spun experții în conducere defensivă.

Forma modificată a noului Cod Rutier ar urma să intre în dezbaterea Camerei Deputaților, care este forul decizional.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *