Noul regulament de parcare din București nu are ca scop direct strângerea
Noul regulament de parcare din București nu are ca scop direct strângerea

Noul regulament de parcare din București nu are ca scop direct strângerea de bani la bugetul Capitalei, ci eliberarea ei și determinarea populației să folosească cât mai mult transportul în comun, afirmă primarul Nicușor Dan.

Din 15 august vom fi amendaţi toţi cei care parchează pe aşa-numitele „locurile albastre” din zona centrală a Capitalei şi nu plătesc, iar dacă problema persistă, vor fi blocate roţile, a explicat primarul capitalei la B1TV.

Primarul Capitalei a precizat că în oraşele occidentale banii colectaţi din taxele de parcare reprezintă 7-8% din bugetul local, dar că această situaţie nu este valabilă şi în Bucureşti, estimările pentru primul an fiind de circa 10 milioane de lei colectaţi din aceste taxe.

Nu ăsta este scopul (de a strânge bani din parcări – n.r.). Scopul este de a elibera zone foarte aglomerate din Bucureşti, de a stimula oamenii să folosească transportul public, de a avea, implicit, un mediu mai curat”, a subliniat Nicuşor Dan.

El a adăugat că nu este normal ca în unele zone să existe parcări cu plată goale şi trotuare în apropiere pline cu maşini, în aceste situaţii Poliţia Capitalei şi Poliţia Locală urmând să ia măsuri.

Primarul a mai spus că parcările „la bordură” vor fi în continuare gratuite, acolo unde există semnul care arată că parcarea este permisă, municipalitatea având intenţia de a extinde zona cu „parcări albastre” şi pe o serie de străzi adiacente zonei centrale a Bucureştiului.

În ceea ce priveşte încurajarea transportului public, Nicuşor Dan a arătat că Primăria Capitalei va achiziţiona câte 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice şi 100 de troleibuze, pentru modernizarea parcului auto.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.