piedone 1 jpeg

Cristian Popescu Piedone, primarul Sectorului 5 din Capitală și candidat la Primăria Generală, afirmă că Bucureștiul ar trebui să fie o „metropolă, pentru că sunt orașele satelit care, din păcate, sunt finanțate din resursele bugetului Consiliului General”. În plus, el a vorbit și despre soluția pe care o are pentru traficul din Capitală.

„În 30 de ani de campanie care, credeți-mă, am campanie în picior din 92 până astăzi, acolo unde am participat în prima linie sau a trebuit să-mi asum direct votul,  1 că n-am pierdut nicio campanie, 2, nu am promis și dacă îmi spuneți care e programul meu pentru bucureșteni, sunt problemele Bucureștiului.

Eu nu promit. Singurul lucru pe care l-am promis în 30 de ani a fost că n-am să dezamăgesc. Lucrul acesta s-a văzut la Sectorul 4. Lucrul acesta s-a văzut la Sectorul 5, s-a văzut inclusiv când eram inspector general – actualmente funcția de city manager – eram în anii nouă-2000”, a declarat Cristian Popescu Piedone la Antena 3 CNN.

Bucureștiul ar trebui să fie o „metropolă”

Actualul edil de la Sector 5 spune că Bucureștiul ar trebui să se transforme într-o „metropolă”.

„Astăzi, Bucureștiul, este peste puterea noastră. Uitați-vă la STB, de exemplu, care deservește Bucureștiul. Bucureștiul ar deveni să devină Metropolă, pentru că sunt orașele satelit ale Bucureștiului, care, din păcate, sunt finanțate din resursele bugetului Consiliului General. Mă refer la extinderea STB-ului prin toate aceste comune unde au primari și ei nu plătesc nimic. Ei locuiesc în sateliții Bucureștiului, dar nu plătesc taxe la București și noi le ducem acolo infrastructura.

Poluarea este, într-adevăr, un subiect care nu mai ține de sector, ține doar de primarul general. La fel și Termoficarea, care nu ține de sector. Sunt anumite atribuții, care, unele dintre ele, de exemplu, și eu am spus-o de pe timpul în care eram consilier general în mandatul lui Traian Băsescu, în 2000-2004, în care am spus domnule, or fi cele șase sectoare, dar gândirea urbanistică trebuie să fie gândită într-un singur sens.

Anumite lucruri trebuiesc centralizate și anumite lucruri trebuiesc descentralizate, cum ar fi, de exemplu, autorizațiile de construire pentru un București unitar. Trebuie toate înmagazinate la proprietarul de drept al domeniului public și la cel care poate să decidă infrastructura sau evoluția unui oraș”, a declarat Piedone, la emisiunea Sinteza Zilei, difuzată de Antena 3.

Cum vrea să soluționeze Piedone problema traficului din București

„Problemele simple devin cele mai complexe pentru politicieni. Iar problemele complexe ale oamenilor devin cele mai simple pentru cei care vor să le rezolve”, a continuat Piedone.

Candidatul la Primăria Generală a fost întrebat care este soluția lui pentru „traficul infernal” din Capitală.

„Toți s-au oferit să ia măsuri drastice și instantanee și, pentru orice evoluție, trebuie luate aceste măsuri. La început vei fi criticat, la sfârșit vei fi aplaudat. Este una din bazele experienței mele în administrație. Când am început un șantier, toată lumea a fost deranjată, iar, la sfârșit, cu siguranță când am văzut confortul și ce s-a întâmplat în zona respectivă, am fost aplaudat.

Trebuie o sistematizare clară și rapidă a întreg Bucureștiului și nu numai. Sunt planuri, sunt studii de fezabilitate plătite cu bani mulți, care stau și zac în sertarele Primăriei Capitalei de pe timpul inclusiv a lui Halai. Toți când au venit, s-au gândit la trafic, au plătit studiile de fezabilitate, au plătit planuri, dar nu le-au implementat.

Important e să-ți asumi. Indiferent că iei aceste măsuri drastice, le iei direct în favoarea cetățeanului. Eu nu pot să spun că odată cu ajungerea mea la Primăria Capitalei o să zburați pe sus, vă dă pop-corn-uri la semafoare. Nu, dar cu siguranță voi fi implicat în acele probleme, pentru că este o ambiție personală. Ce n-au putut ei, o să rezolv eu.

În afară de trafic, avem probleme cu parcările. „Parcările astăzi, la orizontală, stop joc în Capitală”. Orice am face, nu mai ai cum să te dezvolți pe orizontală. Trebuie doar pe vertical sau subteran.

Am fost prin Japonia la începutul anilor 2000-2005. Păi când am văzut că sunt benzi până la etajul opt care îți trec prin fața geamului, pe cinci etaje, nu este o problemă. Important e să vrei”, a conchis Piedone.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *