O companie strategică se pregătește să cumpere 2,5 tone de cafea. Află pe ce mai aruncă banii

O companie de importanță strategică dorește să cumpere  peste 2,5 tone de cafea în 2020. Aceasta este numai una dintre achizițiile bizare programate prin „Programul Anual al Achizițiilor pe anul 2020”.

Transelectrica a aprobat achiziția unei cantități impresionante de cafea pentru angajații din sediul central și vizitatorii instituției. În 19 februarie 2020 când pandemia de COVID 19 bătea la porțile Europei, managerii discutau bugetul de achiziții.

Tone de cafea pentru sediul central

Conform documentului, sediul central urmează să beneficieze de cafea în valoare de 25.000 de lei. Preț unui kilogram de cafea în România este de 15 – 18 lei conform eMag.ro. Prețul este regăsit și în alte surse. Asta înseamnă că managerii de la compania de stat se pregătesc să cumpere o cantitate uriașă. Între 1,3 și 1,6 tone de cafea urmează să intre pe ușa companiei în 2020.

Specialiștii din industria HORECA iau în calcul 8 grame de cafea măcinată pentru o porție. Asta înseamnă 125 de cafele pentru fiecare kilogram. Rezultă că bugetarii se pregătesc să bea în 2020 între 160.000 și 200.000 de cafele.

Sucursalele consumă și ei 1000 de kilograme de cafea

Sucursalele din țară ale Transelectrica nu se pot apropia de cafeaua șefilor. Fiecare filială și-a programat achiziții separate. La același preț mediu rezultă încă o tonă de cafea și pentru angajații din teritoriu.

Trofee și medalii… în casete de pluș

O altă achiziție de importanță „vitală” pentru siguranța energetică a României se ridică la 121.500 de lei. Acești bani au fost alocați de compania de stat pentru cumpărarea de „Trofee, plachete, diplome, medalii, casete pluș și insigne”.

Nu am putut să aflăm ce trofee decernează compania și ce medalii sunt conferite de managerii acestei companii de stat. La începutul acestei săptămâni responsabilii de comunicare au anunțat că abia s-au întors la serviciu și nu pot să discute pe această problemă.

author avatar
Andrada Ionescu
Andrada este un jurnalist cu experiență care acoperă subiectele de actualitate din România. Absolventă de Sociologie, Andrada Ionescu are un background care îmbină jurnalismul cu marketingul politic și îi oferă un plus în selectarea informațiilor pe care le prezintă cititorilor.
Andrada Ionescu
Andrada Ionescu
Andrada este un jurnalist cu experiență care acoperă subiectele de actualitate din România. Absolventă de Sociologie, Andrada Ionescu are un background care îmbină jurnalismul cu marketingul politic și îi oferă un plus în selectarea informațiilor pe care le prezintă cititorilor.

Ultimele știri

În august, prețurile unor produse au crescut mai mult decât mărirea TVA, spune Consiliul Concurenței

O serie de produse au înregistrat în august față...

Călin Popescu Tăriceanu avertizează asupra tensiunilor din coaliție: „Politica este și arta compromisului”

Fostul prim-ministru Călin Popescu Tăriceanu a lansat un avertisment...

Anchetele Lumea Politică

Mafia în Parlamentul României. Lider liberal coleg de retrocedări cu Seif Duduianu

Un parlamentar miliardar din salariul de bugetar afișează o...

Raluca Turcan se duce la concert pe banii Parlamentului. Concertul este în Japonia!

Raluca Turcan, vice-președintele Camerei Deputaților și-a aprobat o vacanță...

Pîslaru „Împrumutatorul”. Suma incredibilă pe care a dat-o ministrul cu împrumut!

În timp ce discută despre situația dezastruoasă a economiei...

Articole pentru tine