Anchete

O companie strategică se pregătește să cumpere 2,5 tone de cafea. Află pe ce mai aruncă banii

O companie de importanță strategică dorește să cumpere  peste 2,5 tone de cafea în 2020. Aceasta este numai una dintre achizițiile bizare programate prin „Programul Anual al Achizițiilor Sectoriale pe anul 2020”.

Transelectrica a aprobat achiziția unei cantități impresionante de cafea pentru angajații din sediul central și vizitatorii instituției. În 19 februarie 2020 când pandemia de COVID 19 bătea la porțile Europei, managerii Transelectrica discutau bugetul de achiziții.

Tone de cafea pentru sediul central.

Conform documentului, sediul central urmează să beneficieze de cafea în valoare de 25.000 de lei. Preț unui kilogram de cafea în România este de 15 – 18 lei conform eMag.ro. Asta înseamnă că managerii de la compania care asigură transportul electricității se pregătesc să cumpere o cantitate uriașă. Între 1,3 și 1,6 tone de cafea urmează să intre pe ușa Transelectrica în 2020.

Specialiștii din industria HORECA iau în calcul 8 grame de cafea măcinată pentru o porție. Asta înseamnă 125 de cafele pentru fiecare kilogram. Rezultă că specialiștii de la Transelectrica se pregătesc să bea în 2020 între 160.000 și 200.000 de cafele.

Sucursalele consumă și ei 1000 de kilograme de cafea

Sucursalele Transelectrica din țară nu se pot apropia de cafeaua șefilor. Fiecare filială a transportatorului de energie și-a programat achiziții separate.

Adunând comenzile de la Bacău, Constanța, Sibiu, Craiova, Timișoara și București (sucursala) vedem că și pentru teritoriu se pregătește o cantitate mare.  La același preț mediu rezultă încă o tonă de cafea și pentru angajații din teritoriu.

tone de cafea

Bani pentru fanioane și steaguri

În „Programul Anual al Achizițiilor Sectoriale pe anul 2020” se regăsesc și alte achiziții hilare. Transelectrica se pregătește să plătească 87.500 lei pentru steaguri și pentru fanioane. Suporturile pentru cărțile de vizită urmează să scoată din bugetul companiei de stat 20.000 de lei, dublu față de fabricarea cărților de vizită care urmează să coste 10.000 de lei.

Transelectrica conferă trofee și medalii… în casete de pluș

O altă achiziție de importanță „vitală” pentru siguranța energetică a României se ridică la 121.500 de lei. Acești bani au fost alocați de compania de stat pentru cumpărarea de „Trofee, plachete, diplome, medalii, casete pluș și insigne”.

Nu am putut să aflăm ce trofee decernează Transelectrica și ce medalii sunt conferite de managerii acestei companii de stat. La începutul acestei săptămâni responsabilii de comunicare au anunțat că abia s-au întors la serviciu și nu pot să discute pe această problemă.

Până anul trecut Transelectrica a fost condusă de un director fără studii de specialitate. Așa cum am prezentat în trecut, luptele pentru conducerea instituției erau foarte mari și pline de intrigi de budoar.

Related posts

Rețeaua națională de transport a energiei electrice funcționează la parametri normali în plină pandemie de coronavirus

Management PSD. Gina Anastase a „uitat” de daune și a „premiat” cu 7 milioane întârzieri de 600 de zile

George Dumitrescu

Transparency International România vrea anchete DNA la instituțiile publice pentru achizițiile directe din timpul coronavirusului

Leave a Comment