Firmele de curierat vor raporta la ANAF persoanele care primesc colete ramburs, adică nu fac plățile cu cardul. Fiscul susține că măsura este destinată combaterii evaziunii fiscale, iar aceasta a fost legiferată miercuri printr-o ordonanță de urgență adoptată de Guvern.
Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Executivului, a explicat că această prevedere vizează o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor din zona comerţului.
„Avem în România, după cum aţi văzut, o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie să le facă şi în conformitate cu obligaţiile pe care le are la nivel european şi în conformitate cu potenţialul pe care România îl deţine în acest sens să facă toate demersurile legale astfel încât taxele şi impozitele să fie plătite de toată lumea.
Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă.
O astfel de măsură, alături de alte măsuri care deja de la 1 aprilie se aplică în relaţia business to business şi care de la 1 iulie vor deveni obligatorii în România, mă refer aici la factura electronică, va contribui alături de alte măsuri, inclusiv digitalizarea ANAF, la posibilitatea ca statul român să poată colecta taxele inclusiv din zona comerţului care se efectuează, aşa cum se întâmplă în orice ţară civilizată”, a declarat Dan Cărbunaru, potrivit B1TV.
După publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei care cuprinde şi reglementarea în zona comerţului electronic, intrarea în vigoare se va face la data menţionată în actul normativ.
ANAF va colecta următoarele informații:
numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
datele de identificare a expeditorului;
numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
adresele de expediție respectiv livrare;
contravaloarea bunului livrat.
Datele vor fi păstrate 5 ani.