Un blestem greu de închipuit a fost lansat de preoții cu rang către cei care vor cuteza să calce într-o anume biserică, fie ei preoți ori simpli credincioși. După ce blestemul a devenit public, Patriarhia a comunicat că „nu este un document oficial”.
„Document de Legământ cu Blestem”, este semnat de Mitropolitul Olteniei Irineu și de starețul Mănăstirii Frăsinei, din județul Vâlcea, și conține un blestem greu de închipuit, având în vedere că vine de la persoane care sunt slujitori ai Domnului. Acesta provine de la Arhiepiscopia Râmnicului, potrivit PsNews.
Documentul îi anatemizează pe toți preoții și credincioșii care vor intra într-o biserică din apropierea Mănăstirii Frăsinei: „Hotărâm în numele Sfintei Treimi ca de acum înainte și până la sfârșitul veacurilor, nimeni dintre monahi și cei hirotoniți, preoți sau diaconi, să nu mai coboare la această biserică și sa nu mai săvârșească vreo slujbă bisericească, molitvă sau dezlegare sau Sfântă Taină și nici vreo Sfântă Liturghie, să nu se mai oficieze în aceasta biserică sau în spațiile din jurul acesteia. Cei care vor încălca această hotărâre sa cadă sub blestemul Sfântului Ierarh Calinic și sub blestemul nostru. De sunt clerici să se caterisească, iar de sunt mireni să se afurisească, iar este de este vreun preot de Mir și va încălca acest Legământ sa fie în aceeași osândă”, este blestemul din documentul scris.
În încheiere, Mitropolitul Irineu împreună cu starețul Mănăstirii Frăsinei spun că niciun cleric, indiferent de ce rang bisericesc ar avea „să nu îndrăznească să dezlege această legătură cu blestem pus de noi”.
În credința creștină, blestemul este considerat un păcat foarte grav și un gest primitiv.
Patriarhia României „E un document încă neoficial“
Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Banescu, a transmis că documentul este încă neoficial și că Mitropolia Olteniei urmează să ofere un comunicat: „Înțeleg ca e un document încă neoficial. Mitropolia Olteniei va oferi un comunicat. Decizia este aceea ca monahii mănăstiri Frăsinei să trăiască și să slujească exclusiv în incinta și la biserica mănăstirii, nu și la biserica situată la câțiva km de acestea. Dincolo de limbajul arhaic, ușor ermetic bisericesc, este o decizie menită să sporească gradul de rigoare și ascultare duhovnicească al celor ce de bunăvoie au optat pentru o viață ascetică bazată pe cele trei voturi monahale: ascultare, castitate și sărăcie benevolă. Condiții existențiale asumate de-a lungul veacurilor de oricine alege să devină monah. Rațiunea adâncă a a monahismului este separarea de tumultul lumii, găsirea liniștii favorabile rugăciunii, lupta mai intensă cu ispitele și trăirea mai riguroasă a poruncilor și sfaturilor evanghelice.”
Leave a comment