Image default
Actualitate

Bucureștenii ar putea rămâne fără serviciul de transport public

Mijloacele de transport public din Capitală ar putea trage pe dreapta din 17 martie. Anunțul privind posibila sistare a activității STB a fost făcut de Florin Melciu, Președinte al Comisiei de transport și mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului București (CGMB).
„Trag un semnal de alarmă în privința unei situații grave ce poate afecta viața a sute de mii de locuitori ai regiunii București-Ilfov”, atenționează Florin Melciu.
„Transportul public operat de STB S.A. pe raza Municipiului București și a Județului Ilfov riscă să fie sistat”, anunță Melciu. Astfel, o mare parte din locuitorii Capitalei nu vor mai avea cu ce să se deplaseze. Pe de altă parte, traficul, și așa aglomerat, s-ar putea bloca pe principalele artere. Totodată, sistarea circulației mijloacelor de transport public ar conduce la creșterea nivelului de poluare.

Vor mai circula autobuzele, tramvaiele și troleiuzele STB după 16 martie?

Melciu precizează că, pe 16 martie,va înceta contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, „încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și STB S.A., în temeiul căruia serviciul de transport public este asigurat pe raza unităților administrativ-teritoriale (Municipiul București și U.A.T.-urile din Județul Ilfov)”.
Practic, din 17 martie, STB nu va mai putea presta, în mod legal, serviciul de transport public. De asemenea, Florin Melciu spune că acest contract nu mai poate fi prelungit. Acest lucru s-a întâmplat deja de două ori, pentru câte 90 de zile. Este vorba despre perioadele 18.09.2020 – 17.12.2020 și 17.12.2020 – 16.03.2021.
„Ne aflăm într-o situație fără precedent, iar efectele acesteia pot duce la un real blocaj public. Bucureștiul riscă să fie paralizat. (…) Ca soluție de avarie s-ar putea reintroduce transportul de tip maxi-taxi, un tip de transport pentru care traseele nu sunt optimizate, orarul de circulație este dictat de cerere – șoferii acestora așteptând ca mașinile să se încarce și abia apoi să plece, efectuarea îmbarcării sau debarcării pasagerilor se face într-un mod haotic, în sensul că aceștia se îmbarcă și se debarcă acolo unde le este mai comod, punând astfel în pericol propriile vieți sau a altora”, a punctat Melciu.
Viitorul contract ar putea intra în vigoare doar cu avizul Consiliului Concurenței. Ulterior, va fi necesară aprobarea contractului de către consiliile locale ale Municipiului București și unităților administrativ-teritoriale din Ilfov.
„Voi acorda maximă atenție acestei probleme și mă voi folosi de toate pârghiile legale pentru soluționarea cu succes a acestei situații neplăcute ce poate cauza neplăceri pentru sute de mii de oameni. Sunt convins că împreună cu toți factorii decidenți vom găsi o rezolvare optimă și rapidă”, a conchis Melciu.

Related posts

Florin Melciu

Mircea Azar

Cum combate Firea poluarea în capitală

Alina Angelescu

Misterele hotelului STB. Locul în care vatmanii ar trebui să meargă la schi

Andreea Cristescu

Leave a Comment