Datele cetățenilor ar trebui să se afle într-o bază de date comună care să poată fi accesate de fiecare instituție publică, prin funcționari desemnați, pentru ca omul să nu mai fie plimbat pe drumuri cu aceleași hârtii la fiecare birou în parte. Aceasta ar fi cea mai rapidă soluție, pentru că interconectarea bazelor de date aparținând fiecărei instituții în parte este extrem de anevoioasă.

„De ce, când accesezi servicii publice din sănătate sau privind transportul public, trebuie să aduci dovezi, hârtii peste hârtii, ca și cum datele tale nu se regăsesc deja în sistemele informatice ale instituțiilor publice”, afirmă Violeta Alexandru într-o postare pe Facebook.

Fostul ministru al Muncii spune că nu mai crede acum în posibilitatea de a interconecta bazele de date ale instituțiilor publice pentru că, tehnic, fiecare instituție are tipul ei de platformă, fiecare cu achiziția ei, cu propriul caiet de sarcini și specificații tehnice.

„Cred că va funcționa mai repede următoarea soluție. Funcționarii, pe care îi consider responsabili, trebuie să poată să acceseze informațiile/datele gestionate în sistemul public, indiferent de instituția care le deține. Dacă nu prin access direct în toate amănuntele unei baze de date măcar printr-o interfață care să redea, fiecărei instituții, acces la datele esențiale ale alteia. De exemplu cum se întâmplă acum cu PatrimVen. Deci, se poate și nu s-a întâmplat nicio tragedie. Cum băncile au acum acces la datele ANAF”, a explicat ministrul muncii, potrivit B1TV

Datele cetățenilor, pentru fiecare instutuție. Potrivit soluțiilor propuse, funcționarii vor pot accesa bazele de date printr-o platformă, la care se loghează prin parolă/cod de identificare. Oricând se poate vedea și verifica cine ce date a accesat. Datele nu vor putea fi modificate, ci doar vizualizate.

„Aceasta ar putea fi parte din soluția prin care să nu mai punem oamenii pe drumuri. Aceasta, simultan cu recunoașterea documentelor în format electronic, cu tot cu semnătură. Pasul următor. Accesul electronic al cetățenilor la documente și servicii oferite de instituții, care îi privesc în mod individual. Și aici trăim cu impresia că totul e clar”, a mai scris Violeta Alexandru.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *