Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat Enel cu 1% din cifra sa de afaceri, ceea ce a însemnat o amendă de 52 de milioane de lei (aproximativ 10,4 milioane de euro). Această sancțiune a fost impusă după ce Enel a facturat consumul la un preț mai mare decât cel stabilit prin lege pentru peste 44.000 de clienți. Facturile greșite au dus la o abatere semnificativă, aproximativ 3 milioane de lei pe lună, timp de 8 luni.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a subliniat că sancțiunea de 1% din cifra de afaceri a fost aplicată în conformitate cu actul normativ și a fost rezultatul eforturilor colective ale echipei ANPC. Decizia a fost luată de o comisie formată din conducătorii direcțiilor importante ale ANPC.

E vorba de 1% din cifra de afaceri, e minimul prevăzut de actul normativ în baza căruia a fost aplicată sancțiunea. E rodul muncii unei echipe bine conglomerate la nivelul ANPC. Decizia a fost a unei comisii alcătuite din colegii ce conduc direcții importante ale structurii centrale.

A fost luat în calcul faptul că peste 44.000 de consumatori, în 8 luni cât au calculat colegii mei, au primit facturi la alte valori decât ar fi trebuit acestea emise, ceea ce a condus la o abatere de aproape o medie de 3 milioane de lei pe lună. Înmulțiți cu 8 luni”, a declarat șeful ANPC, la B1TV.

În ceea ce privește rambursarea sumelor plătite în plus de către consumatori, Constantinescu a menționat că ANPC a solicitat anterior reprezentanților Enel să furnizeze un program clar de rambursare, dar nu a obținut unul înainte de aplicarea sancțiunii. Cu toate acestea, se așteaptă ca aceste măsuri să fie respectate odată ce sancțiunile au fost impuse. ANPC speră să nu fie necesare măsuri complementare și că lucrurile se vor normaliza, astfel încât consumatorii să primească sumele datorate conform normelor legale. Sancțiunea financiară este mai puțin importantă pentru ANPC decât asigurarea că oamenii își vor primi banii înapoi, ceea ce înseamnă aproape 24 de milioane de lei în total.

În baza acestei sancțiuni, și de fapt nu numai în baza ei ar fi trebuit cumva… și spun de ce ar fi trebuit: pentru că noi, înaintea luării deciziei de a sancționa, am purtat o corespondență cu reprezentanții ENEL, solicitându-le să ne trimită un grafic clar de rambursare a sumelor pe care le datorează consumatorilor, pentru a nu lua în calcul aplicarea sancțiunii de 1%, că mai important pentru noi era ca acești consumatori să-și reprimească banii. Am stat degeaba că nu am reușit să obținem un grafic clar, ci numai lucruri care nu reprezentau o formă clară de rambursare, așa că acțiunea s-a impus”.

(…)

Oricum, trebuie să le scrieți și calculele trebuie refăcute. Din câte am înțeles, pentru luna februarie deja se făcuseră calculele. Noi așteptăm să fie respectate măsurile odată aplicate sancțiunile. Noi sperăm să nu se ajungă la măsuri complementare, ci să vedem că lucrurile intră pe făgașul normal, adică lucrurile livrate conform actelor normative, fără excepție”, a mai afirmat Horia Constantinescu.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *