Linia ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni este aproape gata
Actualitate

Ajungem la Aeroportul Otopeni cu trenul din 12 decembrie, a anunțat Lucian Bode

Linia ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este aproape gata și va fi dată în folosință pe 12 decembrie, a anunțat ministrul transporturilor, Lucian Bode, la scurt timp după inaugurarea metroului din Drumul Taberei.

Deja se poate circula pe acest tronosn, dar se fac ultimele amenajări pentru siguranța circulației.

„Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a declarat ministrul Transporturilor.

Lucian Bode a ai spus că Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după 1989.

„Dacă vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a spus Lucian Bode

Moua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică, arată CFR.

Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).

Related posts

Aeroportul din Brașov ar putea fi deschis în anul 2021. Lucian Bode a primit asigurări ferme și pe șantierul autostrăzii A3

Constantinescu Gabriel

Previziuni sumbre pentru traficul pe DN1. Ministrul transporturilor spune că vom sta 17 ore în trafic

Constantinescu Gabriel

Lucian Bode speră ca 80 de kilometri de autostradă să fie gata până la sfârșitul anului

Constantinescu Gabriel

Care sunt aeroporturile de unde te poți îmbolnăvi cu coronavirus. A fost publicată „lista neagră”, iar România nu este pe ea

Tăriceanu: Iohannis se transformă în bufniță

Alina Angelescu

Lucian Bode și-a cerut scuze pentru că metroul din Drumul Taberei nu va fi gata la timp. Ce le-a spus „promitacilor” și „explicacilor”

Constantinescu Gabriel

Leave a Comment