Marcel Ciolacu promite finalizarea autostrăzilor și a infrastructurii, vorbind de o mobilizare cum nu a mai existat în ultimii 30 de ani. Sunt bani europeni pe care România nu își poate permite să-i piardă, și de aceea ministerul Transporturilor a primit un buget substanțial, pentru cofinanțări.
Premierul a salutat ritmul de lucru de pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești și a dat asigurări că „nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură”.
„Sunt ferm convins că, dacă am fi fost în Schengen, ați fi fost și mai în avans, lucrurile ar fi mers mult mai ușor. În acest moment, România, că tot vorbim și ne place de acest deficit, și cu toții devenim experți în deficite, are un deficit de 56 de miliarde și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde. Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit și investiții”, a declarat Marcel Ciolacu, potrivit B1TV.
„Cunoaștem cu toții situația, când am venit prim-ministru, înțeleg, anumite persoane sunt supărate pentru că direcționăm în primul și în primul rând banii către investiții. Unii sunt foarte supărați că direcționăm cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor. Lucrările din Transporturi se multiplică cel mai repede și au cea mai mare importanță strategică. Sunt marile lucrări de infrastructură, așteptate, să știți, nu numai de români, cred că și de noi. Tot timpul găseam motive să amânăm astfel de lucrări”, a continuat premierul.
„Sorin Grindeanu chiar dacă îmi este coleg, n-am nicio reținere să o spun, aceste trei tronsoane de la Pitești spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toți miniștrii Transporturilor de 30 de și ceva de ani. E primul ministru care închide de la Nădlac până la Constanța și o să închidem la fel din Moldova până în Constanța. E prima oară când avem un plan și acest plan prinde contur”, a adăugat el.
„Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură. Nimeni nu a pus la socoteală acum șase luni sau opt luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar și, în primul și în primul rând, trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările astfel încât acești bani să nu îi pierdem. Asta face în acest moment Guvernul. Cu adevărat, cei mai mulți bani s-au dus la Transporturi, fiindcă sunt cei mai avansați”, a promis Marcel Ciolacu.