Ministrul Transporturilor din Germania a lansat un avertisment îngrijorător privind viitorul mașinilor diesel pe piața europeană. Conform declarațiilor sale, noile norme de poluare impuse de Uniunea Europeană ar putea duce la scoaterea din circulație a vehiculelor diesel cu emisii euro 5 și euro 6 în următorii doi ani.
Într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, ministrul german solicită clarificări privind aplicarea noii legislații referitoare la normele de poluare. El susține că: „Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7. În condiții de exploatare normale, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă cu bagaje, va emite mai multe noxe, peste limita admisă în acte.”
Ministrul german consideră că „un astfel de cadru legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”, sugerând că limitele de emisii propuse de UE sunt prea stricte pentru a fi respectate în condiții reale de utilizare, transmite B1TV.
Reprezentanții industriei auto din Germania au reacționat prompt la acest anunț, argumentând că o asemenea măsură ar fi ilegală. Ei au declarat: „Modificarea grilei de măsurare a noxelor pentru omologarea unui vehicul la o dată ulterioară nu se poate aplica retroactiv. În acest context, o interdicție de funcționare este absurdă.”
Mai mult, industria auto susține că „Aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi, în orice caz, o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german.”
Această situație pune sub semnul întrebării viitorul mașinilor diesel în Europa și impactul potențial asupra industriei auto și a consumatorilor.