O parcare nouă, cu 500 de locuri, a fost deschisă astăzi în estul Capitalei. Intrarea și ieșirea se fac prin Șoseaua Pantalimon. Parcarea se află la Cora Pantelimon.
„Șoferii care intră în București prin partea de est a orașului pot parca aici autoturismele personale și își pot continua călătoria cu mijloacele de transport în comun”, a anunțat primarul Capitalei.
Noua parcare cu 500 de locuri funcționează non-stop. În prezent, accesul este gratuit. Asta până când Consiliul General va stabili tarifele și administratorul parcării.
Parcarea face parte din Nodul Intermodal Park&Ride Cora Pantelimon. Terminalul permite accesul rapid la liniile urbane și metropolitane de transport în comun.
Dealtfel, Primăria Generală are în vedere investiții pentru „rezolvarea problemelor structurale ale orașului: rețeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan și drumurile radiale care vor lega Bucureștiul de autostrada de centură”, explică Nicușor Dan.

Extinderea rețelei de tramvaie, trenul metropolitan și drumurile radiale

Autoritățile au în vedere modernizarea a 50 de kilometri din rețeaua de linii de tramvai din București. Există deja documentația de avizare a lucrărilor de investiții pentru 35 din cei 50 de kilometri.
„Vizăm extinderea liniilor de tramvai existente, în special în zona Unirii, unde vrem să conectăm linii care acum se termină la Mitropolie și la Piața Sfântul Gheorghe. (…) De asemenea, săptămâna viitoare semnăm cu STB-ul pentru realizarea buclei de tramvai din zona Bulevardului Aerogării, iar în luna iulie pregătim recepția pentru lucrarea de pe Bulevardul Vasile Milea”, spune primarul Capitalei.
Continuă și achiziția de vehicule pentru transportul public. Luna viitoare va fi livrat primul tramvai nou. Apoi vor veni câte patru tramvaie pe lună, până la limita celor 100 de tramvaie din contract. Primele tramvaie de la Arad vor fi puse în circulație pe linia 41.
În plus, PMB a început demersurile pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice și 122 de troleibuze.
„Pentru trenul metropolitan, avem în vedere cu prioritate liniile Gara de Vest – Gara de Nord, Gara de Nord – Gara Obor și Gara de Vest – Gara Obor, care au fost reabilitate și pot fi introduse în rețeaua de transport”, explică Nicușor Dan.
Primarul Capitalei a anunțat că a fost făcută analiza de favorabilitate pentru patru din cele zece drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură: Timișoara, Poligrafiei, Metalurgiei și Prelungirea Ferentari. Luna viitoare va fi făcută prima achiziție de studiu de fezabilitate. Aceste studii vor fi finanțate din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare). Execuția obiectivelor se va face tot din fonduri europene (Programul Operațional Transport).

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *