CTP

Gazetarul CTP (Cristian Tudor Popescu) a vorbit vineri seara, la Digi24, despre rolul pe care l-a avut premierul desemnat Ciucă în formarea guvernului, influența lui Cîțu și despre situația actuală a PNL-ului care se „autodistruge”.

CTP spune că este de neînțeles de ce generalul Ciucă, un militar cu misiuni în Irak, acceptă acest „bal mascat” alături de Florin Cîțu. „Nu poate să nu te ducă gândul la un alt celebru cuplu contorsionist: Dragnea – Dăncilă”, punctează CTP. Cât despre PNL, Cristian Tudor Popescu este de părere „că asistăm după 20 de ani la faptul că PNL se duce pe urmele PNȚCD. Exact cum s-a întâmplat în anul 2000”.

„Pentru orice om de bun simț, fără să aibă nu știu ce expertiză politică, este evident că PNL probează costume de nuntă și are de mers la o înmormântare. Ba, chiar la mai multe. Ba, chiar la foarte multe! Asta este ceea ce se întâmplă acum. Vedem liste de miniștri, unde sunt înlocuiți unii cu ceilalți. Deci, se probează diverse costume pentru posturile alea de miniștri. Și bărbătești, și de damă. În așteptarea a ce? În mod evident, așa cum spuneam de când am discutat aici nominalizarea domnului Ciucă, spuneam atunci că primul partid cu care va avea de negociat din greu domnul Ciucă nu e PSD, nu este USR, e PNL. Ceea ce se și vede”, spune CTP.

CTP: „Cu facerea acestui guvern este însărcinat premierul desemnat – generalul Ciucă. Și-l vedem pe domnul Cîțu lipit, acolo. Ce să caute acolo?”

„Ce caută domnul Cîțu lângă domnul premier desemnat Ciucă? Ce caută? Domnul Ciucă a fost premierul desemnat de către președintele Iohannis să alcătuiască un guvern. Pentru asta, el duce negocieri cu toate partidele parlamentare, sau cu cele cu care consideră”, spune CTP.

„PNL nu are o poziție specială în această situație. În primul rând ar fi trebuit să fie Kelemen Hunor alături. Dacă tot a fost domnul Cîțu, ar fi trebuit să vină și Kelemen Hunor. N-a discutat și cu UDMR-ul? Ar fi trebuit să vină și reprezentantul minorităților naționale. Cu ei n-a discutat? Sau, ar fi trebuit să vină chiar și cei de la USR și PSD. Și cu dânșii a discutat, după cum ne-a spus domnul Ciucă.De ce să vină domnul Cîțu de la PNL? Ce caută acolo? El face guvernul?Cu facerea acestui guvern este însărcinat premierul desemnat – generalul Ciucă. Și-l vedem pe domnul Cîțu lipit, acolo. Ce să caute acolo?”, a mai spus gazetarul CTP la Digi 24.