Paralizia facială temporară înregistrată reacție adversă la vaccinul Pfizer
Paralizia facială temporară înregistrată reacție adversă la vaccinul Pfizer

Paralizia facială temporară înregistrată ca reacție adversă la vaccinul Pfizer a fost explicată de medicul infecționist Virgil Musta, de la Timișoara. Tocmai o doctoriță de 32 de ani din Vâlcea a făcut această reacție adversă gravă la vaccinare, joi, după ce i-a fost administrată cea de-a doua doză, de rapel.

Medicul Virgil Musta a precizat că astfel de reacții adverse rare au ieșit în evidență în studiile anterioare aprobării vaccinului de la Pfizer și că unt mai multe aspecte care trebuie luate în calcul, în funcție de fiecare caz în parte:

În cazul acestui vaccin de la Pfizer, în studiile clinice anterioare efectuării acestui vaccin au fost observate astfel de reacții, în care pacienții au prezentat pareză facială tranzitorie, cu evoluție între trei și șase săptămâni cedând simptomatologia acestei pareze faciale. Motiv pentru care recomandările Organizației Mondiale a Sănătății au fost următoarele: dacă o persoană a prezentat în antecedente o pareză facială poate să facă vaccinarea. Dacă această pareză s-a produs înaintea vaccinării, într-un timp scurt și încă prezintă leziuni la nivelul nervului facial, se recomandă să nu se facă vaccinarea, să se amâne acest lucru. Dacă pareza se produce după prima doză, se întrerupe vaccinarea, administrarea celei de-a doua doze”, a explicat medicul Virgil Musta, pe postul B1TV.

Paralizia facială temporară apărută după cea de-a doua doză ar trebui să dispară după administrarea tratamentului: Din studiile făcute, această pareză este una temporară și urmează să cedeze prin aplicarea medicației specifice” consideră Virgil Musta.

Institutul Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile a informat, joi, Ministerul Sănătății cu privire la apariția acestei reacții adverse rare în cazul femeii din Vâlcea, care este medic și are 32 de ani. Aceasta a primit, joi, doza de rapel a din vaccinul BioNTech Pfizer (Comirnaty).

Potrivit sursei citate, în prezent, aceasta ”se află într-o stare de sănătate bună, iar rezultatele analizelor nu arată modificări patologice”.

Ministerul Sănătății precizează că acest tip de reacție este menționat în prospectul vaccinului BioNTech Pfizer. Este vorba despre o reacție rară care poate apărea și după administrarea altor tipuri de vaccin.

Leave a comment

Lasă un răspuns